Objecte |
És l'informe previ en el qual l’Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l’activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent i la disponibilitat i suficiència dels serveis públics municipals per atendre els requeriments de l'activitat.
S’haurà de sol·licitar preceptivament en els supòsits legalment previstos i que es concreten en l’Ordenança municipal d’intervenció ambiental, de seguretat i salut pública i en l’Ordenança municipal d’espectacles públics i activitats recreatives. |
Persones Beneficiàries |
La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
|
Requisits
|
Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit, si és el cas.
|
Lloc de presentació
|
D’acord amb l’article 7 de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica, els emprenedors i els titulars de les activitats econòmiques, i les persones autoritzades per aquests o llur representants, tenen l’obligació de relacionar-se digitalment amb les administracions públiques implicades. Les sol·licituds s’han de presentar telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat o bé, a través del Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya.
|
Documentació a presentar
|
1. Sol·licitud d’acord amb el model normalitzat.
2. Plànol de l'emplaçament de l'activitat projectada que permeti una identificació indubtable de la finca.
3. Memòria descriptiva de l’activitat projectada que expliqui la seva naturalesa i les seves característiques principals, amb determinació de les necessitats d’ús i aprofitaments del sòl i del subsòl, així com dels requeriments de l’activitat respecte la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals.
4. En els casos d’activitats subjectes a la legislació d’accidents greus o que tenen algunes de les substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o molt tòxiques incloses en aquesta legislació d’accidents greus, de conformitat amb els llindars que estableix la normativa de seguretat industrial, la sol•licitud ha de contenir la informació que requereixi aquesta legislació, en especial la Llei 12/2008 i el Reglament que la desenvolupa, en relació a l'anàlisi quantitatiu del risc, d’acord amb les instruccions dictades per l'Agència Catalana de Seguretat Industrial.
5. En cas d’actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
|
Termini de presentació
|
Prèviament a l'inici de l'activitat i a la presentació de la sol•licitud o comunicació prèvia corresponent
|
Termini de resolució
|
El termini per resoldre la petició d’informe urbanístic és d’un mes. En els supòsits en què aquest s’ha d’emetre en la comunicació prèvia, el termini és de 20 dies.
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Es pot presentar en qualsevol moment.
|
Efectes del silenci administratiu
|
Continua la tramitació dels procediments als quals es vincula, sense perjudici que no es podran adquirir per silenci administratiu, facultats o drets contraris a l’ordenament jurídic.
|
Informació
|
La resolució establirà, a tenor de les circumstàncies concretes de l’activitat, el termini de caducitat de l’informe, que serà d’un mínim de sis mesos i un màxim de dos anys, transcorregut el qual caldrà tornar-lo a demanar.
Preu: El que estableixi l’Ordenança fiscal.
Mitjans de pagament: Els que estableixi l’Ordenança fiscal. |
Regulació |
- Decret Legislatiu 1/2010, del 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme.
- Planejament municipal.
- Ordenança d’intervenció municipal ambiental, de seguretat i salut pública.
- Ordenança d’intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives.
|
Órgan Gestor
|
Servei Jurídic de Territori i Sostenibilitat
|