Objecte |
Comunicació que el promotor fa a l'Ajuntament una vegada finalitzada les obres i abans de la primera utilització i ocupació dels edificis i construccions següents:
- Nova planta
- Ampliacions
- Canvi d'ús
- Gran reforma o rehabilitació que comporti la interrupció de la seva utilització i ocupació
Simultàniament es sol·licita el retorn dels avals disposats. L'objectiu de la referida comunicació és verificar que les obres executades s'adeqüen a la llicència d'obres atorgada.
S'ha de comunicar dins el mes següent a la data d'acabament de les obres.
En el cas de que l'ocupació de l'edifici sigui parcial, per la seva peculiaritat i d'acord amb l'article 187.1d) del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, d'aprovació del Text refós de la Llei d'urbanisme, modificada per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, modificada a la vegada per la Llei 16/2015, de 21 de juliol de simplificació administrativa, l'autorització de l'ocupació restarà subjecte a llicència municipal i s'haurà de complir els requisits expressats a l'article 43 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.
|
Persones Beneficiàries |
La persona titular de la llicència d'obres o la persona representant autoritzada
|
Requisits
|
|
Lloc de presentació
|
Presencialment als Punts d’Atenció a la Ciutadania o a la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
Cal aportar tota la documentació només en suport electrònic i format PDF.
1- Imprès emplenat de Comunicació prèvia de primera ocupació
2- Certificat final d'obra expedit per la direcció facultativa de les obres i visat pel col·legi professional corresponent, on ha de constar les dades següents:
a) Data de finalització de les obres
b) Que les obres han estat executades de conformitat amb el projecte tècnic autoritzat i, si escau, les seves modificacions i les condicions de la llicència urbanística atorgada
c) Que la edificació està en condicions de ser utilitzada de conformitat amb l'ús autoritzat
3- Certificat de la infraestructura comuna de telecomunicacions lliurat per l'organisme de la Generalitat de Catalunya competent en la matèria
4- Certificat final d'instal·lació del sistema de captació d'energia solar o similar.
5- Plànols acotats, a escala 1:50 o 1:100, executada de l'edificació completa (as built)
6- Documentació relativa al Llibre de Manteniment de l'Edifici
7- Certificat de gestió i recepció de residus
8- Justificar la presentació de l'imprès mod. 902, davant la Gerència Regional de Barcelona del Cadastre.
9- Informe tècnic del cost total de l'obra executada (PEM)
10 - Fitxa bancaria amb les dades pel retorn d'avals, si escau
11 - Els locals, prèviament a l'ocupació, hauran de disposar del títol acreditatiu que li correspongui a l'activitat
|
Termini de presentació
|
|
Termini de resolució
|
No hi ha perquè és comunicació
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Sempre
|
Efectes del silenci administratiu
|
Positiu
|
Informació
|
El règim de comunicació prèvia està regulat a l'article 75 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística que especifica que només es pot utilitzar i ocupar l'edifici o la construcció de què es tracti després que hagi transcorregut el termini d'un mes des de la presentació de la comunicació i el certificat a què fa referència aquest article o, si escau, de l'esmena de la comunicació o l'aportació dels documents requerits, sense que l'administració atorgant hagi manifestat la disconformitat de les obres executades amb el projecte tècnic autoritzat i les condicions de la llicència urbanística atorgada.
L'edificació objecte d'aquesta comunicació prèvia podrà ser inspeccionada pels Serveis Tècnics Municipals en qualsevol moment d'acord amb allò que disposa l'article 201 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, d'aprovació del Text refós de la Llei d'urbanisme, modificada per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, modificada a la vegada per la Llei 16/2015, de 21 de juliol de simplificació administrativa. Aquest article en el seu apartat 3r diu: "En l'exercici de l'acció inspectora, el personal de les administracions competents pot inspeccionar tota mena d'obres i d'instal·lacions; els fets que constanti aquest personal tenen valor de prova, d'acord amb el què estableixi la legislació de procediment administratiu comú".
La presentació d'una comunicació prèvia incompleta, inexacta o amb l'absència dels requisits establerts a l'efecte, no és jurídicament eficaç. En aquest cas, no es pot realitzar la primera ocupació, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi hagi lloc.
|
Regulació |
- Decret urbanístic 1/2010, de 3 d'agost, d'aprovació del Text refós de la Llei d'urbanisme, modificada per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, modificada a la vegada per la Llei 16/2015, de 21 de juliol de simplificació administrativa
- Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de la Generalitat i dels governs locals i d'impuls de l'activitat econòmica
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme
- Decret 141/2012, de 30 d'octubre, pel qual es regulen les condicions mínimes d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat
- Decret 64/2014, de 13 de maig, Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística
- Reial decret 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya.
- Ordenances Metropolitanes d'Edificació
- Taxa: Ordenança fiscal municipal núm. 9 art. 6.2 V
|
Órgan Gestor
|
Servei jurídic de Territori i Sostenibilitatt
|