Objecte |
Ajut econòmic, sempre parcial, en funció de la situació socioeconòmica de la família, sobre l'import del programa de natació escolar dels escolars del centre educatiu. |
Persones Beneficiàries |
Persones inscrites al programa de natació escolar.
|
Requisits
|
- Residir a Esplugues i/o estar escolaritzat/ada a escoles públiques d'Esplugues.
- Formalitzar prèviament la sol·licitud d'inscripció a l'activitat per a la qual es demana l'ajut.
- Estar dins dels barems econòmics establerts.
|
Lloc de presentació
|
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
Omplir el formulari amb les dades familiars i de l'alumne
Com a criteri general, la informació econòmica a acreditar es referirà a l'exercici anterior al que es demana l'ajut. Tot i això, es valorarà la situació actual si la mateixa ha empitjorat respecte l'exercici anterior; a aquests efectes caldrà aportar la següent documentació:
(*): No caldrà aportar la documentació marcada amb una (*) si es presenta el full de consentiment de consulta de dades que acompanya la sol·licitud
Documentació bàsica:
- Formulari impres amb les dades familiars i de l'alumne
- Consentiment de consulta de dades per a l'atorgament d'ajuts econòmics
- Original DNI (*)
- Original de l'última Declaració de la Renda de les persones que composen la unitat familiar. En cas de no fer la declaració per estar exempt, s'haurà d'aportar certificat d'ingressos expedit per l'Agència Tributària (*)
- Original de l'últim rebut de pagament del lloguer o hipoteca de l'habitatge familiar
Documentació a presentar en funció de cada situació familiar:
Les persones en situacions d’atur podran presentar un dels següents documents:
- Original del certificat actualitzat de l’Oficina de Treball de la Generalitat on consti si percep la prestació d’atur i la seva quantia o bé
- Document acreditatiu de les prestacions percebudes per desocupació emesa pel Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) (*)
En el cas de ser beneficiari/ària de la Renda Mínima d’Inserció:
- Original de la resolució o de la tramitació(*)
En cas de percebre pensió:
- Original del certificat de l'INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), on figuri l'import i la classe de pensió que perceben els membres que composen la unitat familiar. (*)
En el cas de ser família nombrosa:
- Original del carnet de família nombrosa (*)
En el cas de família monoparental:
- Original del carnet de família monoparental (*)
En el cas que hi hagi algun membre de la família amb discapacitat:
- Original del certificat oficial de discapacitat (*)
Les persones que treballin per compte aliè :
- Original de l’informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, així com dels fulls de salari corresponents a l’any en curs
Els/les treballadors/es autònoms/es i empresaris/àries :
- Declaracions trimestrals de l’IRPF i l’IVA
En cas de separació de fet :
- Document notarial o fotocòpia de justificants d’interposició de demanda o altres documents que demostrin aquesta situació
En cas de separació legal o divorci :
- Original de la sentència judicial que determini aquesta situació, incloent el conveni
|
Termini de presentació
|
Les sol·licituds per a totes les activitats del curs 2023-2024 es presentaran a partir del 12 de setembre, fins el 31 d'octubre de 2023.
|
Termini de resolució
|
3 mesos
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Anual
|
Efectes del silenci administratiu
|
Negatiu
|
Informació
|
Les famílies que vulguin participar en aquesta convocatòria han d'omplir el formulari disponible al web, enviar-ho i imprimir-ho, per posteriorment, presentar-ho per registre d'entrada amb la documentacio sol.licitada, i especificada a les Bases..
Barems:
En els casos de les famílies que hagin obtingut un ajut econòmic per part del Consell Comarcal del 70%, que es trobin al corrent de les seves obligacions amb l’Ajuntament d’Esplugues i que compleixin els requisits d’empadronament, l’Ajuntament atorgarà un ajut complementari del 20%
- Ingressos inferiors al 35% d'IRSC.............. Aportació del 90% del cost
- Ingressos entre el 36% i el 45% d'IRSC........ Aportació del 65% del cost
- Ingressos entre el 46 i el 55% d'IRSC .........Aportació del 40% del cost.
- Ingressos entre el 56% i el 65% d'IRSC ....... Aportació del 25% del cost
Els percentatges superiors als especificats en aquesta annex només es podran atorgar, de manera excepcional, a aquelles famílies que es trobin en seguiment per part dels Serveis Socials, previ informe específic.
|
Regulació |
Bases reguladores per a l'atorgament d'ajuts econòmics de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, curs 2023/2024
Convocatòria Beques Curs 2023-2024
|
Órgan Gestor
|
Serveis Jurídics de drets socials, civils i ciutadania
|