1. Pre-sol·licitud d’autorització en matèria de servituds aeronàutiques.
De conformitat amb el Decret 584/1972 de 24 de febrer de Servituds Aeronàutiques i, especialment amb el Real Decret 657/2022 de 17 de juliol, pel que es modifiquen les Servituds aeronàutiques de l’Aeroport Josep Tarradellas – El Prat, de Barcelona, a partir de la data d’entrada en vigor de l’esmentat Real Decret (18 de juliol de 2022), per a la tramitació de qualsevol llicència d’obres que comporti una nova construcció o un mitjà auxiliar en alçada (grua o similar) caldrà la tramitació prèvia de la corresponent autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).
Per a tramitar aquesta autorització cal presentar a l’Ajuntament el justificant d’haver presentat davant la seu electrònica de AESA el formulari de “Pre-sol·licitud”, imprescindible per tal que l’Ajuntament finalitzi el procés de sol·licitud i AESA tramiti la oportuna autorització de les obres.
L’enllaç per a procedir al tràmit telemàtic de la “pre-sol.licitud” és:
https://sede.seguridadaerea.gob.es/sede-aesa/catalogo-de-procedimientos/solicitud-de-autorizaci%C3%B3n-en-materia-de-servidumbres-aeron%C3%A1uticas
2. Títol propietat (si és societat, títol de constitució de la societat).
3. Model normalitzat d'instància, les trobarà a la dreta de la pàgina.
4. Qualificació urbanística.
5. DNI/NIF de la persona sol·licitant (persona física) o NIF, escriptura de constitució i d'apoderament (persona jurídica)
6. Projecte redactat per un tècnic competent i signat pel propietari i el tècnic, on s'incorpori la següent documentació:
Els projectes bàsics han de contemplar la documentació completa que estableix el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya a la guia del contingut documental del projecte bàsic i en l'annex I de la part I del Codi Tècnic de la Construcció.
Dita documentació ha de contemplar necessàriament com a mínim:
- Plànol topogràfic que contempli la finca objecte d'actuació, els elements d'urbanització existents al front i l'entorn pròxim.
En ordenacions aïllades, cal indicar:
Sobre base topogràfica, seccions longitudinals i transversals del terreny amb l'edificació projectada, indicant perfils del terreny existent i definitiu a l'interior de la parcel·la i a les llindes a veïns, assenyalant les excavacions i reblerts, adaptació topogràfica i moviment de terres que hauran de complir l’article 255 de les NNUU..
Plànols de tanques en tots els límits, que han de complir l'art. 254 de les NNUU del PGM, amb indicació del perfil del terreny existent i el definitiu en els esmentats límits.
- Justificació del compliment del Decret de la Generalitat de Catalunya 21/2006, de 14 de febrer, regulador de l'adopció de criteris ambientals i d'ecoeficiència en els edificis.
- Projecte bàsic captació solar tèrmica, d'acord amb el Codi Tècnic de l'Edificació, Decret d'ecoeficiència i de l'Ordenança municipal.
- Justificació del compliment del Decret 141/2012 sobre condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat
- Justificació del compliment de l'Ordenança municipal reguladora de la previsió de places d'aparcament en edificis de nova construcció
- Justificació del compliment de l'Ordenança municipal que estableix disposicions complementàries sobre supressió de barreres arquitectòniques al CTE i Decret 135/1995 de 24 de març, de desenvolupament de la Llei d'accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques i d'aprovació del codi d'accessibilitat
- Document d'acceptació de residus de la construcció i/o demolició, signat i amb segell del gestor autoritzat.
- Justificació del compliment del Decret 89/2010 de 29 de juny de la Generalitat de Catalunya Regulador dels enderrocs i altres residus de la construcció, modificat pel Reial decret 210/2018, de 6 d'abril, pel qual s'aprova el Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya.
- Justificar el Real Decret 1627/97 del Ministeri de la Presidència sobre disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció, aportant Estudi bàsic de seguretat i salut /Estudi de seguretat i salut.
7. Fitxa resum del projecte
8. Fotografies en color del solar i dels límits, i finques veïnes i de l'estat de l’urbanització del front de la finca i entorn, en tamany 13 x 18 cm.
9. Assumeix de direcció d'obres d'arquitecte.
10. Assumeix de direcció d'obres d'aparellador/arquitecte tècnic i del personal tècnic que correspongui en relació amb la seguretat i salut.
11. Nomenament de contractista.
12. Impresos Generalitat (Estadística), per duplicat.
13. Referència cadastral - Fotocòpia de l'últim rebut de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI).
Taxes i impostos:
- Llicència urbanística: 2,5 % (sobre el PEM x 1,15).
- Impost sobre construcció, instal·lació o obra: 4 % (sobre el PEM x 1,15).
Cas d'obligació de cessió gratuïta de terrenys
Cal aportar:
- Títol de propietat i, si es tracta d'una societat, el títol de constitució i l'acord de la Junta General acordant la cessió gratuïta.
- Plànols signats pel propietari i tècnic corresponent.
- Plànol d’emplaçament.
- Plànol on es representi el terreny a cedir amb indicació de la seva superfície i llindes.
Abans de l’inici de les Obres
Cal presentar :
- Projecte executiu visat pel col·legi corresponent i projecte complert.
|