Formulació de proposicions al Ple municipal

Objecte
Dret a presentar una proposició en l'ordre del dia del Ple següent, on la persona sol·licitant disposarà d'un màxim de 5 minuts per defensar la seva proposta. 
Persones Beneficiàries
Podran sol·licitar-ho les entitats i associacions cíviques inscrites en el Registre Municipal d'Entitats i aquelles propostes individuals que tinguin el suport de 200 signatures de membres de la ciutadania, majors d'edat, empadronats a Esplugues.
Requisits
Cal presentar la sol·licitud per escrit on figurarà el nom de la persona que prendrà la paraula.
Lloc de presentació
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Documentació a presentar
Document d'almenys 200 signatures de la ciutadania que donen suport a la proposta.
Termini de presentació
En qualsevol moment amb caràcter previ a la convocatòria del Ple
Termini de resolució
La resolució de la proposició varia en funció de la naturalesa de la mateixa.
Vigència de les condiciones exposades
Sempre
Efectes del silenci administratiu
Informació
Tràmit regulat pel Reglament Orgànic Municipal. 
En el transcurs del Ple, el/la sol·licitant disposarà d'un temps màxim de 5 minuts. Posteriorment, els/les portaveus dels diferents grups municipals podran sol·licitar aclariments al defensor de la proposta, que la matisarà durant el temps màxim de 5 minuts i després es passarà al debat per part dels grups municipals i a la posterior votació. 
Quan una proposta sigui refusada no se'n podrà presentar un altra sobre el mateix tema en un termini d'un any, excepte que es complementi amb noves dades rellevants.
Regulació
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.


- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
- Reial Decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania. 
- Llei 59/2003, de 19 desembre, de signatura electrònica. 
- Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. 
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades
Reglament Orgànic Municipal, BOPB 51 d'1/03/2010

Òrgan Gestor
Alcaldia

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania PAC Central


Direcció: Pl. Santa Magdalena, 24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PRÈVIA De dilluns a dijous, de 08:30 a 14:30h i de 16:00 a 18:30h Divendres de 08:30 a 14:00h Dies 24 i 31 de desembre Horari especial de 08:30 a 14:00h

Cita prèvia

Pàgina web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PRÈVIA De dilluns a dijous, de 08:30 a 14:30h i de 16:00 a 18:30h Divendres de 08:30 a 14:00h Romandrà tancat entre els dies 05 i 07 de maig de 2025

Cita prèvia

Pàgina web d'informació



Documentació per descarregar

Instància.pdf

Tramitació Telemàtica

Iniciar