Objecte |
Ajut destinat a atendre les despeses originades per desplaçaments a centres de treball i/o ocupacionals per part de persones amb discapacitat que per la seva limitació de mobilitat no poden utilitzar el transport públic habitual. |
Persones Beneficiàries |
Persones amb certificat de discapacitat i limitació de mobilitat, que assisteixin a un centre d'educació especial, centre de dia, centre ocupacional, esplai d'integració de persones amb discapacitat o centre especial de treball, amb cost de transport intermunicipal i que els hagi estat denegat l'ajut i/o prestació sol·licitat a l'organisme corresponent.
|
Requisits
|
- Residir a Esplugues, amb un any d'empadronament mínim al municipi.
- Assistir a un centre ocupacional o centre especial de treball.
- Tenir certificat de discapacitat i limitació de mobilitat.
- Indispensable que prèviament s'hagi sol·licitat l'ajut en l'organisme corresponent i li hagi estat denegat.
|
Lloc de presentació
|
Punts d'Atenció a la Ciutadania (PACs) o bé Telemàticament, a www.esplugues.cat, dins de la Seu Electrònica.D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
Documentació que acrediti els ingressos de la unitat familiar (membres que la composen), imprescindible.
A.- En cas de fer la declaració de la renda:
- Originals de la última declaració de la renda.
B.- En cas de no fer la declaració de la renda:
- Certificat negatiu d'Hisenda.
- Nòmines de les persones que treballen.
C.- En cas de no fer la declaració de la renda i rebre qualsevol pensió:
- Justificant de pensió negativa.
- Certificat de les persones que perceben pensions de viduïtat, incapacitat, etc.
- Certificat negatiu d'Hisenda.
D.- En cas de trobar-se en situació d'atur:
- Certificat de l'atur, especificant si es percep subsidi d'atur i quantitat.
- Certificat negatiu de percepció.
- Certificat negatiu d'Hisenda.
E.- Certificat de percepció del PIRMI.
- Rebut de lloguer o hipoteca de l'habitatge familiar.
- Documentació específica depenent del del tipus d'ajut (informes mèdics, etc.)
- Tota aquella documentació que, per part de la persona sol·licitant, es cregui convenient, per tal d'avaluar amb més objectivitat l'ajut corresponent (resolució de separacions, informes d'altres institucions, etc).
- Certificat de discapacitat que acrediti la limitació de mobilitat.
- Documentació acreditativa de la necessitat de desplaçaments amb indicació del temps o durada d'aquesta necessitat.
|
Termini de presentació
|
|
Termini de resolució
|
3 mesos
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Anual
|
Efectes del silenci administratiu
|
Cas que no hi hagués resolució expressa, el silenci adminitratiu pel pas del temps serà considerat negatiu.
|
Informació
|
|
Regulació |
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
- Reial Decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades
- Barems i criteris per l'atorgament d'ajuts econòmics de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat
|
Órgan Gestor
|
Acció Social
|