Informació del projecte


Codi del projecte: 2024.9C2
Ámbit:

Contingut del projecte a la fase de Consulta pública prèvia

Denominació inicial del projecte:
Reglament de funcionament del Registre de Personal Funcionari Habilitat
Descripció del projecte:


La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha suposat un pas endavant en les relacions dels ciutadans i les ciutadanes amb aquestes a través de mitjans electrònics.

L’article 12 apartats 2 i 3, i l’article 27 apartat 1 de l’esmentada llei estableixen que les administracions locals assistiran en l’ús de mitjans electrònics a les persones físiques interessades que ho demanin, especialment, pel que fa a la identificació i ús del sistema de signatura electrònica, per a la presentació de sol·licituds a través del registre electrònic general i per a l’obtenció de còpies autèntiques.

Els apartats 2 i 3 de l’article 12 regulen l’obligació de totes les administracions públiques de mantenir actualitzat un registre, o un altre sistema equivalent, on constin les persones funcionàries habilitades per la identificació o signatura per assistir als interessats en l’ús per mitjans electrònics. En aquest registre o sistema equivalent, al menys, constaran les persones funcionàries que presten serveis en les oficines d’assistència en matèria de registres que, en el cas de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, són els “Punts d’Atenció Ciutadana”.

L’apartat 1 de l’article 21 destaca l’obligació de les administracions públiques de comptar amb un registre o un altre sistema equivalent que deixi constància de les persones funcionàries habilitades per a la realització de còpies autèntiques. La seva disposició addicional sèptima disposa que les previsions referides al registre d’empleades i empleats públics habilitats entra en vigor el dia 2 d’abril de 2021.

El Real Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, regula a l’article 30 la identificació o signatura electrònica de les persones interessades per a personal funcionari públic habilitat.

L’Ordre PMC/1383/2021, de 9 de desembre, per la qual es regula el Registre de funcionaris habilitats en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, els seus organismes públics i entitats de dret públic estableix l'àmbit normatiu aplicable en l’àmbit estatal.

L’Ordenança de transparència i administració digital de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, aprovada pel Ple en sessió ordinària de data 15 de febrer de 2023 (BOP 11-05-2023) regula a l’article 23 l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registres i preveu la possibilitat que si els interessats no disposen dels mitjans electrònics per a la identificació o la signatura electròniques en el procediment administratiu ho poden fer vàlidament per una persona funcionaria publica habilitada a l'efecte.

D’acord amb aquest marc normatiu, l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat crea el Registre de personal funcionari habilitat on constarà el personal funcionari que assistirà, per a la seva identificació i signatura electrònica a les persones físiques interessades que ho demanin, en l’ús dels mitjans electrònics a través del sistema de signatura electrònica aprovat per l’Ajuntament. Per fer efectiva aquesta assistència serà necessari que la persona física interessada en la realització d’un tràmit de l’Ajuntament, s’identifiqui davant el personal funcionari habilitat per fer el tràmit, i presti el seu consentiment exprés per tal de ser assistit per funcionari habilitat, de la qual cosa n’ha de quedar constància electrònica.

Al Registre de personal funcionari habilitat constaran aquells/es funcionaris/es que, quan no es faci per actuació administrativa automatitzada, podran realitzar còpies autèntiques de documents públics administratius de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat o dels documents privats que siguin necessaris per a la tramitació municipal, de forma que es garanteixi que han estat expedides vàlidament.

Per les raons exposades, es proposa aprovar el Reglament de funcionament del personal funcionari habilitat.

Inici de publicació: 01/30/2024
Final de publicació: 1/03/2024

Documentació:
Text de la proposta:
Memòria:
Altres documents:
Observacions: