És un servei gratuït d’informació, assessorament i intermediació, amb 3 línies d’actuació:
1. Intermediació hipotecària: Persones propietàries que es trobin en dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que – per impagament – estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal.
2. Mediació en consum: Persones consumidores per reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a l’inici d’un procediment d’execució.
3. Intermediació en lloguer: Persones amb risc de perdre l’habitatge habitual de lloguer on l’arrendador sigui una entitat financera o que aquesta s’hagi adjudicat en subhasta l’habitatge llogat. |
DOCUMENTACIÓ COMÚ:
· Instància SIDH
· Documentació Personal de tots els membres de la unitat de convivència: DNI/NIE, llibre de família, empadronament, sentència si hi ha separació...
· Documentació Econòmica de tots els membres de la unitat de convivència majors de 16 anys : 3 ultimes nòmines pels treballadors, certificat inem/sepe (de prestació o negatiu) pels aturats, certificats d’altres prestacions si n’hi ha, vida laboral, última declaració de renda o certificat d’imputacions de l’Agencia tributaria.
· Documentació judicial, si n’hi ha (obligatòria en els casos indicats).
DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA :
1. Intermediació hipotecària
Escriptura compravenda, escriptura préstec hipotecari i qualsevol modificació, (novacions, etc), certificat IBI, darrer rebut pagat de la hipoteca i situació actual del préstec, certificat registral de la propietat o nota simple, certificat bancari del deute/estat del deute.
2.- Mediació en consum
Copia reclamació prèvia a l’entitat financera, escriptura compravenda, escriptura préstec hipotecari i qualsevol modificació, (novacions, etc)
3. Intermediació en lloguer
Contracte de lloguer, 3 darrers rebuts pagats del lloguer i situació de deute si n’hi ha.
|