1. Les declaracions, comunicacions i sol·licituds es podran presentar en l'Ajuntament, en els termes del Conveni subscrit amb el Cadastre.
2. Les declaracions d'alta es presentaran a Cadastre, o a l'Ajuntament, acompanyades de la documentació reglamentària precisa per a l'assignació de valor cadastral. En cas de presentar-se a l'Ajuntament, els tècnics municipals realitzaran les tasques que els corresponguin en virtut del Conveni de col·laboració subscrit amb el Cadastre i traslladaran el resultat de les mateixes a la Gerència Territorial en el format establert per aquesta.
3. Les declaracions de modificació de titularitat jurídica del bé es podran presentar davant l'Ajuntament, acompanyades de còpia de l'escriptura pública que formalitza la transmissió.
Quan la transmissió de domini es formalitzi en escriptura pública o se sol·liciti la seva inscripció en el Registre de la Propietat en el termini de dos mesos des de l'acte traslatiu del domini, l'interessat quedarà eximit de la seva obligació de presentar la declaració, si s'acredita la referència cadastral.
4. Si l'Ajuntament coneix de la modificació de titularitat per haver obtingut informació de Notaris o del Registre de la Propietat, o bé perquè l'interessat ha presentat declaració, modificarà la seva base de dades i, en el format establert, traslladarà les variacions al Cadastre.