- Consulta de les ordenances fiscals
2012
-
<< anterior
següent>>
ORDENANÇA FISCAL NÚM. 2
IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA
Article 8. Règims de declaració i d'ingrés
1. La gestió, la liquidació, la inspecció, la recaptació i la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària, correspon a l'Ajuntament del domicili que consti en el permís de circulació del vehicle.
2. En el cas de primeres adquisicions de vehicles o quan aquests es reformin de manera que s’alteri la seva classificació als efectes d'aquest impost, els subjectes passius presentaran, davant l'oficina gestora corresponent, en el termini de trenta dies que es comptaran des de la data de l'adquisició o reforma, una autoliquidació segons el model aprovat per aquest Ajuntament, que contindrà els elements de la relació tributària imprescindibles per a la liquidació normal o complementària que s'escaigui i la realització de la mateixa. S'acompanyarà la documentació acreditativa de la seva compra o modificació, el certificat de les seves característiques tècniques i el Document Nacional d'Identitat o el Codi d'Identificació Fiscal del subjecte passiu.
3. Proveït de la autoliquidació, l'interessat podrà ingressar l'import de la quota de l'impost resultant de la mateixa a l'oficina gestora, o en una entitat bancària col·laboradora.
En tot cas, amb caràcter previ a la matriculació del vehicle, l'oficina gestora verificarà que el pagament s'ha fet en la quantia correcta i deixarà constància de la verificació a l'imprès de l’autoliquidació.
4.
En els supòsits de canvi de titularitat
administrativa d’un vehicle el titular registral haurà d’acreditar el pagament de l’impost corresponent al període impositiu de l’any anterior a aquell en què es realitza el tràmit excepte quan aquest pagament ja consti a la Prefectura Provincial de Trànsit. Als efectes de l’acreditació de l’impost, l’Ajuntament abans del dia 1 de gener de cada exercici, comunicarà a Trànsit els rebuts impagats de l’exercici en curs.
<< anterior
següent>>