- Consulta de les ordenances fiscals
2013
-
<< anterior
següent>>
ORDENANÇA FISCAL NÚM. 1
IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES
Article 10. Altres beneficis fiscals
1. Restaran exemptes del pagament de l'impost, les obres de rehabilitació i reparació d'immobles afectats per patologies estructurals (aluminosi i piritosis), de les quals s'hagi sol·licitat la corresponent llicència municipal.
2. Les liquidacions amb quota líquida inferior a 6 euros.
3. Les obres necessàries per a la eliminació de barreres arquitectòniques.
4) Les construccions, instal·lacions o obres que incorporin sistemes d’aprofitament tèrmic o elèctric d’energia solar gaudiran d’una bonificació del 95 %, sempre i quan no sigui un requeriment de la normativa aplicable i sigui per a l’autoconsum.
La bonificació s’aplicarà únicament sobre la part de la quota que correspongui a l’esmentada instal·lació i, si s’escau, caldrà aportar pressupost parcial desglossat de l’obra o instal·lació per la qual es demana el benefici fiscal.
Es requereix petició expressa de la persona interessada, la qual haurà d’aportar la sol·licitud de llicència i el projecte tècnic que inclogui col·lectors homologats. Un cop realitzada la instal·lació, s’haurà d’aportar certificat final emès per tècnic competent que acrediti la correcta instal·lació.
5) Les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d’especial interès o utilitat municipal per concórrer-hi circumstàncies socials o de foment de l’ocupació que ho justifiquin, podran gaudir d’una bonificació en la quota de l’impost amb els requisits següents:
a) La declaració d’especial interès o utilitat municipal correspondrà al Ple de la Corporació, prèvia sol·licitud del subjecte passiu, i s’acordarà per vot favorable de la majoria simple dels membres.
b) El subjecte passiu haurà de manifestar la seva voluntat d’efectuar la contractació d’un nombre de treballadors/treballadores i aportarà un Pla de Projecte Empresarial de l’activitat a realitzar al municipi on haurà de constar obligatòriament la previsió de l’evolució de la plantilla .
c) Les contractacions s’hauran de realitzar en el termini d’un any des de la posada en marxa de la instal·lació. Es computaran com a empleades totes les persones que tinguin contracte laboral amb l’empresa, independentment de la tasca que desenvolupin. Als efectes d’aquesta bonificació no computaran els contractes inferiors a un any ni els inferiors al 50% de la jornada. Serà condició indispensable que no s’hagi produït reducció de la plantilla durant el darrer any, a partir de la sol·licitud de la bonificació, excepte si es tracta de baixes per jubilació.
d) No es computaran en el càlcul de l’increment de la plantilla les contractacions de persones que no es trobin en situació d’atur.
e) S’haurà de contractar un mínim de 5 persones empadronades a Esplugues i, en tot cas, entre un 10% i un 40% de l’increment de la plantilla siguin persones d’Eplugues. Aquest percentatge serà fixat pel Ple de la Corporació, en funció del tipus d’activitat, en el moment de resoldre la sol·licitud de bonificació i declarar la construcció com d’especial interès o utilitat municipal.
f) El percentatge de bonificació s’aplicarà en funció del percentatge d’increment de la plantilla d’Esplugues, d’acord amb el següent quadre:
- Fins al 10% d’increment de la plantilla: bonificació del 5%
- Més del 10% fins al 20% d’increment de la plantilla: bonificació del 10%
- Mes del 20% fins el 30%, d’increment de la plantilla : bonificació del 20%
- Mes del 30% fins el 40%, d’increment de la plantilla: bonificació del 30%
- Més del 40% fins el 50%, d’increment de la plantilla: bonificació del 40%
- Mes del 50% fins el 60%, d’increment de la plantilla : bonificació del 50%
- A partir del 60% i fins el 100% d’increment de la plantilla: bonificació del 60%
Per calcular el percentatge de bonificació computaran únicament les persones contractades que es trobin a l’atur.
g) A la sol·licitud de bonificació s’haurà d’aportar documentació acreditativa del nombre de treballadors de la plantilla de l’empresa, especificant la plantilla a Esplugues de Llobregat i certificacions acreditatives de estar al corrent de compliment d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
h) Un cop el Ple hagi declarat la construcció, instal·lació o obra d’especial interès o utilitat municipal, es reconeixerà provisionalment la bonificació, la qual s’aplicarà sobre la quota de l’autoliquidació provisional a compte de l’impost que regula l’art. 8.3 d’aquesta Ordenança i estarà condicionada al compliment dels requisits que estableix aquest article.
i) Per tal de justificar el compliment dels requisits per a obtenir la bonificació, s’haurà d’aportar en un termini màxim d’un any a partir de la posada en marxa de l’activitat:
1) Contractes realitzats a partir de la concessió de la bonificació.
2) Certificats dels treballadors contractats de trobar-se en situació d’atur en el moment de la contractació.
3) Plantilla al municipi en el moment de justificar la bonificació.
4)Certificats acreditatius de
trobar-se al corrent de compliment d’obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
5) Alta de l’Impost sobre Activitats Econòmiques
6) Acreditació de no haver-se donat de baixa en el cens d’empresaris, professionals i retenidors de l’Agencia Estatal de l’Administració Tributària.
j) En cas que, transcorregut el termini abans esmentat, no s’hagin complert els requisits per a gaudir de la bonificació, caldrà que l’obligat tributari presenti dins del mes següent una autoliquidació complementària i ingressi, juntament amb la quantitat derivada de la bonificació aplicada de forma indeguda, els interessos de demora corresponents, si s’escau.
k) Amb independència de l’anterior, dintre del mes següent a la finalització de l’obra l’obligat tributari haurà de presentar la declaració a què es refereix l’art.
8.6, en base a la qual l’Ajuntament iniciarà la comprovació administrativa corresponent i modificarà, si procedeix, la base imposable provisional, practicant la liquidació corresponent.
Si en aquell moment encara no hagués transcorregut el termini que regula aquest precepte per acreditar la procedència de la bonificació, l’Ajuntament podrà comprovar en un procediment d’aplicació dels tributs posterior la concurrència dels requisits i, si escau, regularitzar la situació tributària.
<< anterior
següent>>