- Consulta de les ordenances fiscals
2016
-
<< anterior
següent>>
ORDENANÇA FISCAL NÚM. 4
IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
Article 10. Règim de declaracions, comunicacions i sol.licituds
1
.
Els subjectes passius que siguin titulars dels drets constitutius del fet imposable de l’impost, a què es refereix l’article 1 d’aquesta Ordenança estan obligats a declarar les circumstàncies determinants d’una alta, baixa o modificació de la descripció cadastral dels immobles, excepte en els supòsits d’exempció previstos en aquest article.
2. Seran objecte de declaració o comunicació, segons s’escaigui, els següents fets, actes o negocis:
a) La realització de noves construccions i l’ampliació, rehabilitació, demolició o enderrocament de les ja existents, ja sigui parcial o total. No es consideraran com a tal les obres o reparacions que tinguin per objecte la mera conservació i manteniment dels edificis, i les que afectin només a característiques ornamentals o decoratives.
b) La modificació d’ús o destinació i els canvis de classe de conreu o aprofitament.
c) La segregació, divisió, agregació i agrupació dels béns immobles.
d) L’adquisició de la propietat per qualsevol títol, així com la seva consolidació.
e) La constitució, modificació o adquisició de la titularitat d’una concessió administrativa i dels drets reals d’usdefruit i de superfície.
f) Les variacions en la composició interna o en la quota de participació dels copropietaris, o els cotitulars de les entitats de l’article 35.4 de la Llei general tributària.
g) Els actes de planejament i de gestió urbanístics que es determinin reglamentàriament.
3. Seran objecte de sol·licitud:
a) Sol·licitud de baixa, que podrà formular qui, figurant com a titular, hagués cessat en el dret que va originar l’esmentada titularitat.
b) Sol·licitud d’incorporació de titularitat, que podrà formular el propietari d’un bé afecte a una concessió administrativa, o gravat per un dret real de superfície o d’usdefruit.
c) Sol·licitud d’incorporació de cotitulars quan resulti procedent.
4. Les declaracions i sol·licituds es podran presentar davant l’Ajuntament o davant la Gerència Regional del Cadastre.
5. L’interessat quedarà eximit de la seva obligació de presentar la declaració, quan la transmissió suposi exclusivament l’adquisició o consolidació de la propietat de la totalitat de l’immoble; es formalitzi en escriptura pública o se sol·liciti la seva inscripció en el Registre de la Propietat en el termini de dos mesos des de l’acte translatiu del domini, sempre que, a més, s’hi acrediti la referència cadastral mitjançant l’aportació d’un dels documents següents:
a) Certificació cadastral emesa per la Direcció General del Cadastre o per l’òrgan que actuï per delegació.
b) L’últim rebut pagat de l’Impost sobre béns immobles.
6. Per a la tramitació de les llicències de primera ocupació dels immobles, l'Ajuntament podrà exigir l’acreditació de la presentació de la declaració cadastral de la nova construcció.
<< anterior
següent>>