Sense perjudici d'altres dades o requisits que puguin ser obligatoris per aplicació del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, haurà de constar a les factures presentades
a) Número i, si escau, sèrie de la factura.
b) La data de la seva expedició.
c) Identificació del proveïdor o contractista expedidor de la factura (nom i cognoms o denominació social completa, NIF / CIF i domicili), si és possible correu electrònic, telèfon i persona de contacte.
d) Identificació de l'Ajuntament, amb el seu CIF i domicili fiscal (Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, CIF P0807600B, Plaça Santa Magdalena, 5-6 de Esplugues de Llobregat (Barcelona), amb identificació del Centre gestor que va efectuar l'encàrrec.
e) Descripció suficient de l'obra, servei o subministrament realitzat, amb detall d’ unitats i preus, així com qualsevol descompte o rebaixa que no estigui inclòs en els preus unitaris.
f) Import de les operacions, amb base imposable, tipus d'IVA, quota i total factura. En el cas que l'operació que es documenta estigui exempta d'IVA, referència a la normativa o indicació d'aquesta exempció.
g) Retencions en concepte d'IRPF i altres que, si és el cas, resultessin procedents.
h) Data en què s'hagin efectuat les operacions que es documenten o en què, si s'escau, s'hagi rebut el pagament anticipat, sempre que es tracti d'una data diferent a la d'expedició de la factura.
A més de les dades assenyalades prèviament, es recomana fer constar en les factures la següent informació:
EI correu electrònic, telèfon i concreció de la persona de contacte. Aquells proveïdors que ostentin la condició de persona jurídica hauran de facilitar l'adreça de correu electrònic d'acord amb el que preveu l'article 27.6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
A partir de l´1 de gener de 2018 les factures no emeses per persones físiques, es presentaràn obligatòriament pel canal electrònic
|
Canals de presentació:
A) Factures electròniques:
A partir de l´1 de gener de 2018 les factures no emeses per persones físiques, es presentaràn obligatòriament pel canal electrònic
- Canal electrònic. Les factures es presenten a través de la plataforma eFACT
B) Factures amb suport paper:
- Canal presencial. Les factures es presentaran al Punt d´Atenció a la Ciutadania.
- Presentació per correu: Les factures rebudes per correu postal, seran lliurades immediatament pel Registre General de l´Ajuntament al Registre General de Factures. En cas de conflicte de dates, entre la del Registre de Factures i la del Registre General de l´Ajuntament, prevaldrà la més antiga en el temps
|
Obligats a relacionar-se electrònicament amb les Administracions
1. Les persones jurídiques
2. Les entitats sense personalitat jurídica
3. Els que exerceixin una activitat professional per què es requereixi col·legiació obligatòria. En tot cas, s'entendrà inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils, així com gestors, economistes, assessors fiscals que actuïn com col·laboradors socials.
4. Els qui representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració
No són factures ni documents justificatius:
- Els albarans que són documents acreditatius de la recepció d'un subministrament.
- Les factures proforma que no són obligacions de pagament ni tenen efectes fiscals.
- Els documents substitutius de les factures, com són els tiquets, els quals no poden ser admesos, ja que en tot cas s'ha d'emetre factures simplificades, segons el RD 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació.
|
Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre
La Llei 25/2013, de 27 de desembre
L'Ordre HAP / 492/2014, de 27 de març
|