Objecte |
La inscripció al Registre de Sol·licitants dóna dret a optar a l'adjudicació d'un habitatge amb protecció oficial, d'acord amb els procediments establerts en el Decret 106/2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
Per participar en els processos d'adjudicació els sol·licitants han de complir els requisits exigits així com estar inscrits en el Registre.
La inscripció en el registre té una vigència de 2 anys. |
Persones Beneficiàries |
Es poden inscriure en el Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial, les persones individuals i els representants de les unitats de convivència formades per grups de persones físiques que acreditin conviure efectivament en un mateix domicili o es comprometin a fer-ho en un termini determinat, amb independència de si tenen relació de parentiu entre elles.
|
Requisits
|
Els requisits per a inscriure's són:
- Ser major d’edat o estar emancipat.
- Residir i estar empadronat/a a Esplugues de Llobregat.
- Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Decret.
- Complir el límit d’ingressos que estableix la normativa sobre habitatges amb protecció oficial per als adjudicataris d’aquests habitatges.
- No trobar-se en les circumstàncies d’exclusió previstes en el Decret.
- No trobar-se incapacitat per obligar-se contractualment, llevat representació legal o autorització judicial substitutòria.
- Els requisits exigits per a ser inscrit en el Registre s’han de complir efectivament en el moment de la presentació de la sol·licitud d’inscripció i mantenir-se al llarg de tot el període de vigència.
|
Lloc de presentació
|
Podeu fer la inscripció per una d’aquestes dues vies:
1) De forma telemàtica:
A través d’Internet, clicant https://www.registresolicitants.cat/registre/solicitud/index.jsp
Cal tenir idCATMòbil o certificat digital. En aquest cas, la documentació s’adjunta en el mateix moment d’emplenar el registre. No s’ha de portar res al PAC
A l’apartat DOCUMENTACIÓ PER DESCARREGAR podeu fer servir el Model de Declaració de la unitat de Convivència que cal adjuntar.
2) De forma presencial:
Haureu d’emplenar a ma la sol·licitud (important: omplir totes les dades que es demanen), signar-la i presentar-la al PAC, juntament amb la documentació indicada. Cal demanar Cita prèvia PAC
Per obtenir la sol·licitud:
· La podeu demanar al PAC
· Us la podeu descarregar en aquest enllaç, clicant l’opció C https://www.registresolicitants.cat/registre/solicitud/index.jsp
|
Documentació a presentar
|
- Sol·licitud inscripció degudament emplenada i signada per totes les persones sol·licitants.
- Declaració de la unitat de convivència signada per tots el membres majors de 18 anys
- Original del DNI o NIE de tots els membres de la unitat de convivència.
- Llibre de família o document acreditatiu de la convivència parella estable.
- Certificat d’empadronament amb la indicació de la data d’alta dels sol·licitants.
- Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat de convivència. (Declaració de Renda del últim exercici o certificat d’imputacions últim exercici + Informe de vida laboral o certificat d’ingressos de les diferents empreses del últim exercici + l’informe de vida laboral).
Altra documentació addicional, dependrà en cada cas de la situació específica de cada sol·licitant, (certificat de discapacitat, carnet família monoparental, carnet família nombrosa, violència de gènere etc.). En cas de separació, també caldrà aportar la sentència ferma de separació o divorci i el conveni regulador.
|
Termini de presentació
|
|
Termini de resolució
|
3 mesos des de la data de presentació per registre de la sol·licitud d'inscripció.
|
Vigència de les condiciones exposades
|
La inscripció en el Registre té una vigència de dos any.
|
Efectes del silenci administratiu
|
Positiu
|
Informació
|
Les persones inscrites tenen l'obligació de comunicar al Registre qualsevol modificació de les seves dades. Les modificacions relatives a ingressos de la unitat de convivència només s'han de comunicar al Registre en cas que la variació representi el 10% del total. L’ incompliment d'aquest deure és causa de baixa en el Registre, que es notificarà a la unitat de convivència. |
Regulació |
- Decret 106/2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
- Reglament de sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial d'Esplugues de Llobregat (publicat íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de dia 6 de juny de 2011).
|
Òrgan Gestor
|
Oficina d’Habitatge
|