Objecte |
Aquest tràmit permet conèixer els requisits per sol·licitar un habitatge de protecció oficial en el municipi d’Esplugues de Llobregat, facilita l’accés al web de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya que proporciona la sol·licitud i inicia el tràmit de l’expedient.
La inscripció al Registre de Sol·licitants dóna dret a optar a l'adjudicació d'un habitatge amb protecció oficial, d'acord amb els procediments establerts en el Decret 106/2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
La inscripció en el registre té una vigència d'un any. |
Persones Beneficiàries |
Es poden inscriure en el Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial, les persones individuals i els representants de les unitats de convivència formades per grups de persones físiques que acreditin conviure efectivament en un mateix domicili o es comprometin a fer-ho en un termini determinat, amb independència de si tenen relació de parentiu entre elles.
Una mateixa persona no pot formar part de dues o més unitats de convivència alhora ni aparèixer al mateix temps en més d’una sol·licitud d’inscripció.
|
Requisits
|
Els requisits per a inscriure's són:
- Ser major d’edat o estar emancipat.
- Residir en un municipi de Catalunya; la residència s’acredita mitjançant l’empadronament. Per fer la gestió a través de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, cal estar empadronat/a a Esplugues de Llobregat.
- Tenir necessitat d’habitatge, d’acord amb el que preveu l’article 8 del Decret.
- Complir el límit d’ingressos que estableix la normativa sobre habitatges amb protecció oficial per als adjudicataris d’aquests habitatges.
- No trobar-se en les circumstàncies d’exclusió previstes en el Decret.
- No trobar-se incapacitat per obligar-se contractualment, llevat representació legal o autorització judicial substitutòria.
- Els requisits exigits per a ser inscrit en el Registre s’han de complir efectivament en el moment de la presentació de la sol·licitud d’inscripció i mantenir-se al llarg de tot el període de vigència.
|
Lloc de presentació
|
Podeu fer la inscripció per una d’aquestes dos vies:
1) De forma telemàtica (primera part) i presencial (segona part):
A través d’Internet, clicant en Registre d'habitatge - Sol·licitud (registresolicitants.cat). Una vegada emplenada degudament, l’heu d’imprimir i l’heu de signar els sol·licitants i portar-la al PAC Punt d’Atenció a la Ciutadania, juntament amb la documentació indicada Cita prèvia PAC
2) De forma telemàtica en la seva totalitat:
A través d’Internet, clicant en Registre d'habitatge - Sol·licitud (registresolicitants.cat). Una vegada emplenada degudament, l’heu de signar els sol·licitants i presentar-la telemàticament juntament amb la documentació indicada a través del següent enllaç: Seu Electrònica.
|
Documentació a presentar
|
- Sol·licitud degudament emplenada i signada per totes les persones que integren la unitat de convivència i que siguin majors d’edat.
- Declaració responsable del sol·licitant i dels membres de la unitat de convivència signada.
- Fotocòpies del DNI i NIE.
- Fotocòpia del llibre de família o document acreditatiu de la convivència o parella estable
- Certificat d’empadronament històric col·lectiu de tots el membres de la unitat de convivència sol·licitant.
- Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat de convivència (declaració de la renda, certificats d’ingressos, etc.)
La resta de documentació addicional que cal lliurar depèn en cada cas de la situació específica que calgui acreditar; per exemple, en el cas de persones separades o divorciades, han d’aportar el conveni regulador i la sentència que l’aprova.
En les sol·licituds d’inscripció al Registre de Sol·licitants d’Habitatges Protegits dels afectats per la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, s'haurà d'adjuntar el següent document (clicar).
|
Termini de presentació
|
|
Termini de resolució
|
3 mesos des de la data de presentació per registre de la sol·licitud d'inscripció.
|
Vigència de les condiciones exposades
|
La inscripció en el Registre té una vigència d'un any.
|
Efectes del silenci administratiu
|
|
Informació
|
Per consultes i dubtes es pot trucar al 012, telèfon d'atenció i informació de la Generalitat de Catalunya o enviar correu a través del següent enllaç: Bústia contacte Generalitat
Per poder accedir a la sol·licitud ja iniciada, o per poder imprimir-la, ho pots fer a través d'aquest enllaç: https://www.registresolicitants.cat/registre/solicitud/index.jsp
Per conèixer l'estat de tramitació de la seva sol.licitud pot trucar a l'Agencia de l'Habitatge al 93.228.72.00 |
Regulació |
- Decret 106/2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
Normativa en vigor
|
Òrgan Gestor
|
Agència de l'Habitatge de Catalunya
|