Canvi de domicili al padró d'habitants

Objecte
Tràmit pel qual una persona comunica a l'Ajuntament el canvi de domicili dintre del mateix municipi per tal de modificar el padró d'habitants.
Persones Beneficiàries
Residents a Esplugues de Llobregat
Requisits
S'ha de sol·licitar el full d'inscripció o modificació (canvi de domicili) per telèfon al 900 30 00 82, adreçar-se a un dels PACs relacionats o per Internet, a l'adreça electrònica: ajuntament@esplugues.cat

Cal que signin el document totes les persones majors d'edat que canvien el domicili. En cas de menors de 18 anys signaran els pares.

Lloc de presentació
Punts d'Atenció a la Ciutadania (PACs)
Obligatòria la cita prèvia des del 2 d'octubre del 2017 per realitzar aquest tràmit.

Tramitació Online a traves de la Seu Electronica
Documentació a presentar
En tots els casos sol.licitud d'alta / canvi de domicili signat (pdf a la dreta)

1. Acreditació personal.
* Ciutadans/nes de l'estat espanyol:
- DNI original per als majors de 14 anys.
- Llibre de família per als menors de 14 anys (en cas que no tinguin DNI), original.


* Ciutadans/nes d'altres països:
- Targeta de residència original vigent.

En cas de no tenir aquest document s'acceptaran:
- Passaport original vigent.
- DNI vigent del seu país per als estrangers comunitaris, original.


NOTA: Totes les persones de més de 18 anys han de signar el document de canvi de domicili.



2. Acreditació de l'habitatge
1r supòsit: en lloguer:
- Contracte original de l'habitatge. Si el contracte te data superior a un any, hauran d'aportar l'últim rebut de pagament del lloguer.

- En cas que el contracte no vagi al seu nom, necessitarà una autorització signada i el DNI original del titular del contracte o rebut de companyies de subministraments.

2n supòsit: en propietat:
- Tenir l'IBI (Impost Béns Immobles) al seu nom, en cas contrari, aportar l'escriptura (original o còpia simple). En cas que no sigui titular de l'IBI o de l'escriptura, autorització signada i DNI original del propietari/ària que hi figuri.


3r supòsit: habitatge ja habitat:
- Autorització signada i el DNI original del titular de l'habitatge (el propietari/ària o, si és de lloguer, el titular del contracte).


A tenir en compte:
* En cas de separació legal es necessitarà el document de guàrdia i custòdia del menor. I la declaració responsable annex I o II.pdf de la dreta segons correspongui.
* Per als menors d'edat que s'empadronin només amb el pare o la mare, es necessitarà l'autorització signada i DNI original de l'altre pare o mare.

* S'adjunta un formulari per a que els ciutadans de la UE que vulguin facin l'alta al cens electoral per a les votacions locals.
Termini de presentació
Termini de resolució
48 hores des de la petició
Vigència de les condiciones exposades
Efectes del silenci administratiu
Informació
Regulació
- Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre pel qual es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals aprovat pel Reial Decret 1690/1986, d'11 de juliol.
- Resolució de 9 abril 1997 per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió i revisió del padró municipal.
- Resolució de 21 juliol 1997 per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre actualització del padró municipal.
Órgan Gestor
Padró

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació



Documentació per descarregar

Instancia padron castellano -2018-008.pdf
Instancia padro catala.pdf
-2021-017 Annex 1.pdf
-2021-016 Annex 2.pdf
Alta censo electoral UE -2016-075.pdf

Tramitació Telemàtica

Iniciar