Objecte |
Document emès per l'Ajuntament d'Esplugues que acredita la disponibilitat, per part d'una persona nou vinguda reagrupant, d'un habitatge adequat per atendre les necessitats d'aquesta i de la seva família. |
Persones Beneficiàries |
Tota persona estrangera que desitgi exercir el seu dret de reagrupació familiar a favor dels membres de la seva família.
|
Requisits
|
Cal fer el pagament de 38,60€, corresponent a la taxa de la Generalitat, abans de la presentació de la sol·licitud. Per a realitzar el pagament cal accedir clicant aquest enllaç: taxa pagament Generalitat, fer el pagament on-line a l'Oficina Virtual de Tràmits OVT, (cal disposar de targeta bancaria, de credit o debit). Per altres formes de pagament consultar aqui
|
Lloc de presentació
|
Presencialment als Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Obligatòria la cita prèvia des de l'1 de desembre del 2017 per realitzar aquest tràmit en el PAC.
|
Documentació a presentar
|
- Original del passaport complert de la persona sol·licitant, de les pàgines del passaport on hi figuren les dades personals i de caducitat del document.
- Original del NIE renovat, o si s'escau, conjuntament, original del NIE i original de la sol·licitud de renovació de l'autorització de residència o de residència i treball.
- Original de l'acreditació de l'habitatge (contracte d'arrendament, contracte de compra-venda).
- Cedul.la d'habitabilitat amb posterioritat decret 141/2012 de 30 de novembre..
- Volant d'empadronament col·lectiu (aquest certificat serà expedit directament per l'Ajuntament sense que sigui necessari la sol·licitud expressa per la persona interessada).
|
Termini de presentació
|
|
Termini de resolució
|
1 mes
|
Vigència de les condiciones exposades
|
|
Efectes del silenci administratiu
|
|
Informació
|
El Ple municipal de 18/01/2012 va modificar l'Ordenança fiscal núm. 9, establint una taxa de 60€ per informe.
Cal enviar justificació del pagament de la taxa a l'ajuntament d'Esplugues a la adreça de correu electrònic: ppasan@esplugues.cat
És imprescindible que aportin la documentació i dades abans indicades.
L'informe emès pels Serveis Tècnics s'envia a la Generalitat a través de la plataforma EACAT transcorregut el termini de tramitació municipal. Un cop això, s'ha de trucar al telèfon d'informació de la Generalitat 012 per saber l'estat de tramitació.
Actualització del certificat en el cas que hagi caducat:
El certificat té una caducitat de 3 mesos. En el cas que es sol·liciti una actualització per haver superat el termini de caducitat, caldrà fer una nova sol·licitud i tornar a presentar la instància de model normalitzat de reagrupament familiar i a observacions indicar que no s'han variat les característiques de l'habitatge, juntament amb una fotocòpia del certificat emès anteriorment i una fotocòpia compulsada del passaport i targeta de resident vigent. També s'haurà d'abonar la taxa de la Generalitat corresponent. |
Regulació |
- Reial Decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el reglament de la Llei Orgànica 4/2000
- Ordenances fiscals i preus públics. Ordenança fiscal núm. 9
- LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic (DOGC núm. 7340 publicat el 30/03/2017)
- ORDRE IFE/38/2022, de 10 de març, per la qual es dona publicitat a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament d'Igualtat i Feminismes.
|
Òrgan Gestor
|
Educació social i ciutadania
|