Objecte |
Subvenció dirigida a microempreses que tenen domiciliada la seva activitat a Esplugues de Llobregat i desenvolupen una activitat econòmica oberta al públic que s’ha vist interrompuda per a conseqüència de la emergència sanitària derivada del Covid-19 |
Persones Beneficiàries |
Persones físiques o jurídiques que tinguin caràcter de microempreses (*) i s’hagin vist afectades greument per l’obligacio de tancament temporar derivada dela declaració de l’estat d’alarma.
|
Requisits
|
- Estar ubicada al terme municipal d’Esplugues de Llobregat i disposar de llicència d’activitat o haver realitzat la comunicació prèvia o la declaración responsable de l’inici de l’activitat, segons correspongui, abans del 14 de març de 2020.
- Tenir com a objecte de la seva activitat empresarial activitats i serveis oberts al públic afectats per la suspensió d’obertura al public
- Disposar de la Declaració Censal d’Hisenda d’inici d’activitat (Model 036 o037 o PAC DUE).
- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau.
- Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, dins dels terminis establerts.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat practiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere
- No haver estat objecte, des de l’1 de gener de 2017, de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit l’activitat empresarial al municipi, sense la corresponent llicència, o per haver infringit les condicions a que pogués estar condicionat l’exercici de l’activitat o les disposicions vigents en matèria de consum, salubritat, seguretat i salut laboral, contaminació acústica, abocament de residus o convivencia ciutadana.
- No haver estat condemnades mitjançant sentencia ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.
- No ha ver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats conforme la legislació concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.
- No haver donat lloc, a causa d'haver estat declarats culpables, a la resolución ferma de qualsevol contracte celebrat amb l’administració.
- No estar sotmesa la persona física, les persones administradores o aquelles que tinguin la representació legal en algun dels supòsits d'Incompatibilitats dels membres del govern de la nació i dels alts càrrecs de l’Administració General de l'Estat,
- No tenir la residencia fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paredis fiscal.
|
Lloc de presentació
|
Telemàticament a de la Seu Electrònica. Aquí teniu informació sobre com tramitar a la Seu electrònica.
D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
PAS 1
Descarregar, emplenar i signar la instància /declaració
PAS 2
Recopilar tota la resta de documentació necessària (1 document/fitxa descriptiva dels béns, factures/rebuts, 1 document acreditatiu del compte bancari, 1 declaracio censal d'Hisenda, 2 certificats acreditatius del compliment d'obligacions tributàries i 1 còpia dels estatuts)
PAS 3
Iniciar telemàticament el tràmit , aportant tota la documentació requerida
|
Documentació a presentar
|
1 - Instància de sol·licitud de subvenció degudament complimentada i signada, que inclou:
- Declaració responsable sobre el compliment de les condicions i requisits establerts les Bases.
2 - Document/fitxa descriptiva i econòmica dels béns o serveis concrets (link) en relació amb els que es demana subvenció, amb indicació del seu import degudament individualitzat en cada cas sol·licitada, o gastada, si ja s'ha efectuat l'adquisicio dels bens.
3- Factures i rebuts o documents justificatius del pagament de les mateixes, corresponents a les adquisicions de béns i/o serveis efectuades (sols en cas d'haver efectuat l'adquisició de la totalitat dels béns o serveis en relació amb els quals demana subvenció)
4- Document acreditatiu del compte bancari a traves d'alguna de les següents vies:
a) rebut domiciliat on consti el/la titular i el número de compte bancari (IBAN).
b) certificat de titularitat bancària on consti el/la titular i el número de compte bancari.
5- Declaració Censal d'Hisenda d'inici d'activitat (Model 036 o 037 o PAC DUE)
6 i 7- Certificats/Documents acreditatius del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària (AEAT) (link), i amb la Seguretat Social (TGSS) (link)
8- Còpia dels estatuts i, en cas necessari, document que acrediti el poder d'obrar de la persona que presenta la sol·licitud per actuar en representació de l'empresa
|
Termini de presentació
|
Fins el 30 de novembre de 2021.
|
Termini de resolució
|
Màxim de 3 mesos
|
Vigència de les condiciones exposades
|
31 de desembre de 2020
|
Efectes del silenci administratiu
|
Desestimatori
|
Informació
|
(*) Microempresa:
Es considera microempresa aquella que durant l’any 2019 no hagin superat les deu persones treballadores en plantilla com a mitjana de tot l’any i hagin tingut un volum de facturació durant l’any 2019 que no superi els 600.000,00 €, amb independència de la forma jurídica que hagin adoptat (societat de capital, societat civil, cooperativa, o altres formes..). També es considera microempresa la formada exclusivament per persona treballadora autònoma.
Les subvencions rebudes:
- S’hauran d’haver aplicat entre el 14 de març de 2020 i fins al 31 de desembre.
- El tots els supòsits la subvenció municipal permetrà finançar, com a màxim el 80% de les despeses elegibles.
- Les actuacions per a les quals se sol·liciti la subvenció s'han de realitzar de manera efectiva durant els períodes indicats. Tan sols seran subvencionables les despeses les factures de les quals es corresponguin amb el período compres entre les dates indicades..
- La quantia màxima a atorgar a cada sol·licitant pel conjunt de les línies de subvenció descrites serà de 1.000 € (Import màxim subvencionable de 300€ per al tipus de despesa contingut a les lletres a), b) i c) del punt 6.1.1 de les bases reguladores)
Finançament d’actuacions necessàries per a la reobertura
Despeses elegibles
· Material no inventariable i serveis:
o Equips de protecció individual (EIP’S)
o Material per a la desinfecció
o Material d’un únic ús d’utilització en la prestació de l’activitat o servei
o Incorporació de solucions i/o aplicacions informàtiques que permetin les operacions comercials o de servei sense contacte físic entre les persones i els productes.
o Altres despeses destinades a donar resposta a les noves exigències sanitàries i de protecció de la salut
· Material inventariable:
o Instal·lació de mampares, pantalles o altres elements fixes o desmuntables que millorin la protecció sanitària dels establiments oberts al públic
o Adquisició, i en el seu cas instal·lació, d’instruments electrònics que facilitin la presa de temperatura a les persones clients i/o treballadores, el control d’accessos, el control de l’aforament i altres funcions destinades a garantir les normes de prevenció de la propagació de la Covid-19
o Adquisició, i en el seu cas instal·lació, de sistemes de desinfecció d’instrumental utilitzat, dels béns i objectes a la venda i de les instal·lacions de l’establiment en general.
o Adquisició d’equips i/o instruments que permetin les operacions comercials o de servei sense contacte físic entre les persones i els productes..
o Altres despeses destinades a donar resposta a les noves exigències sanitàries i de protecció de la salut
Finançament d’actuacions de millora de la competitivitat.
· Material no inventariable :
o Incorporació de solucions i/o aplicacions informàtiques que permetin la realització del conjunt o de part dels processos mitjançant sistemes electrònics i/o telemàtics.
o Altres despeses destinades a donar resposta a les noves exigències sanitàries i de protecció de la salut
· Material inventariable:
- Incorporació de solucions i/o aplicacions informàtiques que permetin la realització del conjunt o de part dels processos mitjançant sistemes electrònics i/o telemàtics.
- Altres despeses destinades a donar resposta a les noves exigències sanitàries i de protecció de la salut
Despeses no subvencionables les següents:
· Interessos deutors de comptes bancaris.
· Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
· Despeses de procediments legals i judicials.
· Impostos indirectes, com l'IVA, i els impostos personals sobre la renda, qualsevol altre impost.
· Despeses de transaccions financeres.
· Comissions i pèrdues de canvi i d'altres despeses purament financeres, com ara comissions per manteniment de comptes o transferències.
· Despeses justificades amb factures de data anterior o posterior en més d'un mes a l'inici o finalització de l'actuació atorgada.
· Les despeses d'allotjament i desplaçament. |
Regulació |
- L’Ordenança municipal reguladora de les subvencions, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de data 16 de desembre de 2015 i publicada al BOPB de data 15 de febrer de 2016.
- La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006.
- Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol
- El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003.
- La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.
- El Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals.
- La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent en la matèria.
- La Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Reial Decret 463/2020, de 14 de març, de declaració de l’estat d’alarma pel COVID-19.
- Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19.
- La resta de normativa vigent aplicable
|
Órgan Gestor
|
Oficina Municipal d'Ajuts per la Reactivació
|