Sol·licitud de servei de bugaderia social


Objecte
Servei complementari al Servei d'Ajut a Domicili (SAD), per facilitar la higiene de roba a persones que presenten pèrdua d'autonomia i no disposen de mitjans.
Persones Beneficiàries
El servei està adreçat a persones beneficiàries de Servei d'Ajut a Domicili Municipal (SAD); persones amb dependència física; persones amb dependència econòmica o que no disposen de rentadora.
Requisits
- Residir a Esplugues, amb un any d'empadronament mínim al municipi.
- Trobar-se en situació de risc d'exclusió social per dependència.
- Viure sol/a o acompanyat/ada d'altra persona en situació de risc.
- Estar dins dels barems establerts.
- Haver estat derivats per part dels Serveis Socials Bàsics Municipals.
- No superar ingressos econòmics bruts equivalents al 75% de l'Indicador Públic de Rendes d'Efectes Múltiples (IRSC) per càpita.
Lloc de presentació
Equip Bàsic d'Assistència Primària (EBASP).

D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat

Documentació a presentar
1- Original de l'última Declaració de la Renda de les persones que integren la unitat familiar. En cas de no fer la declaració per estar exempt, s'haurà d'aportar certificat d'ingressos expedit per l'Agència Tributària.
2- Declaració responsable dels béns immobles dels quals sigui propietari/ària o usufructuari/ària qualsevol membre de la unitat familiar, amb indicació del seu tipus (pis, local, casa, plaça d'aparcament, etc.), la seva ubicació i el número de finca registral o el número de referència cadastral.
3- Les persones que treballin per compte aliena: original de l'informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, així com dels fulls de salari corresponents a l'any en curs.
4- Les persones treballadores, autònomes i empresàries: declaracions trimestrals de l'IRPF i l'IVA.
5- Les persones en situacions d'atur: certificat actualitzat de l'Oficina de Treball de la Generalitat on consti si percep la prestació d'atur i la seva quantia.
Termini de presentació
Termini de resolució
3 mesos
Vigència de les condiciones exposades
Anual
Efectes del silenci administratiu
Negatiu
Informació
Barems:
Renda per càpita mensual (RCM)
IMPORT AJUT
APORTACIÓ USUARI/USUÀRIA
Menor o igual al 25% IRSC
50%
50%
Entre el 26% i 50% IRSC
25%
75%
Entre el 51% i 75% IRSC
12,50%
87,50%
>75% IRSC
0
100%

La bugada social s'ha establert en 5,20€ per servei (rentat i eixugat), als que s'aplicaran els percentatges anteriors.
- Dels ingressos familiars s'han de descomptar les despeses de lloguer o d'hipoteca de l'habitatge, sense que aquests puguin superar el IRSC.
- Respecte als membres familiars, els fills i filles disminuïts/ïdes, computaran el doble sempre que disposin del certificat de discapacitat.
Regulació
Barems i criteris per a l'atorgament d'ajuts econòmics de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat
Órgan Gestor
Acció Social

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Equip Bàsic de Serveis Socials del Barri Centre - La Plana


Direcció: Petit Parc de l'Amistat, s/n

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: Dilluns i dimecres, de 9 a 12.30 h i dijous de 9 a 10.30 h, amb prèvia cita


Equip Basic de Serveis Socials del barri Can Vidalet


Direcció: C/ Cedres 31

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: Dilluns, dimecres i dijous de 9.30 a 13 h, amb cita prèvia


Equip Basic de Serveis Socials del barri La Plana


Direcció: Petit Parc de l'Amistat,s/n

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: Divendres de 9 a 10.30 h, amb cita prèvia