Sol·licitud de subvencions per al pagament del lloguer MITMA 2022


Objecte
Es tracta de subvencions per al pagament del lloguer, en règim de concurrència competitiva, per facilitar l'accés i la permanència en un habitatge en règim de lloguer a sectors de població en risc d'exclusió social.
Persones Beneficiàries
Persones titulars d’un contracte de lloguer, habitació i/o cessió d’ús per a persones a partir de 36 anys i sense limitació per la part alta d’edats.
Requisits
1. Tenir la residència legal a Catalunya

2. Tenir una edat de 36 anys o més en el moment de fer la sol·licitud.

3. Que la unitat de convivència tingui una font regular d’ingressos per poder pagar el lloguer i que no sobrepassin els 22.548,67 € (2,831267 vegades l’indicador de renda de suficiència (IRSC), excepte en els supòsits de víctimes de terrorisme).

4. Ser titular d'un contracte de lloguer o de cessió d’ús de l'habitatge o habitació que sigui el seu domicili habitual i permanent. Cal estar-hi empadronat.

5. No pagar un lloguer o preu de cessió mensual per l’habitatge o habitació superior als següents imports:

- Lloguer o preu de cessió mensual per l’habitatge: 900€

- Lloguer o preu de cessió d'us d'habitació: 450€

6. Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.

7. Estar al corrent de pagament de les rendes de en el moment de presentar la sol·licitud o bé justificar com a mínim 3 rebuts de lloguer pagats.

8. Pagar el lloguer o preu de cessió per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per la persona administradora de la finca, en el moment de presentació de la sol·licitud

9. No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver estat objecte d'un procediment de revocació d'algun dels ajuts establerts pel Reial decret 106/2018, de 9 de març, o per l'anterior Pla estatal d'habitatge, per incompliment o causa imputable a la persona sol·licitant.

10. Complir les obligacions tributàries davant l'Estat, la Generalitat i les obligacions amb la Seguretat Social. (Es comprovarà d'ofici abans de la proposta de la resolució).

Lloc de presentació
La sol·licitud es pot presentar:


1. (OPCIÓ PREFERENT) a la web de la Generalitat mitjançant aquest enllaç: Generalitat de Catalunya - Oficina virtual de tràmits ciutadans (gencat.cat)

2. Presencialment als Punts d'Atenció a la Ciutadania. Cal que demanis cita prèvia al següent enllaç: Cita prèvia (ubintia.com) o trucant al 900 30 00 82.

Documentació a presentar
Les persones sol·licitants que no s'oposin que l'òrgan gestor pugui obtenir de forma electrònica les dades necessàries per al seguiment i control d'aquestes prestacions no caldrà que aportin la documentació corresponent a: Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), Agència Tributària de Catalunya, Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), Padró municipal corresponent, Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), Direcció General de la Policia, Direcció General del Cadastre, Tresoreria General de la Seguretat Social i Registre de la Propietat.
La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria, llevat dels casos en què l'Administració pugui fer la consulta (marcats amb un (*), és:

1. Documents d’identitat:

- Document nacional d’identitat (DNI) vigent (*)

- Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.

- Estrangers no comunitaris: NIE i la targeta d’identitat d’estranger (TIE) (*)

2. Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.(*)

3. Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral. Segons el cas, cal acreditar-los de la manera següent:

- Declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) corresponent al període impositiu immediatament anterior amb termini de presentació vençut en la data de presentació (any 2020), de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que formen la unitat de convivència, i que estiguin en edat laboral. (*)

- Certificat d'imputacions de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l'IRPF. (*)

4. Llibre de família, si s'escau.

5. El contracte de lloguer o de cessió d’ús a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
En el supòsit que el lloguer d’habitació el dugui a terme l’arrendatari de l’habitatge, caldrà disposar del consentiment escrit de l’arrendador

  • En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l'habitatge sigui el cònjuge de la persona titular del contracte, ha d'aportar la documentació acreditativa de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge.
  • En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d'una ordre d'allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l'habitatge com el seu domicili habitual i permanent, se'ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es fan càrrec del pagament del lloguer.

6. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.

7. Tots els rebuts de lloguer o cessió corresponents a l'any 2022 pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud, o bé justificar com a mínim 3 mesos. Els rebuts han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l'administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.

8. Imprès normalitzat a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció.

9. Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l'Interior corresponent o la sentència judicial ferma.

10. Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.

11. Títol de família nombrosa vigent. (*)

12. Títol de família monoparental vigent. (*)

13. Acreditació del Departament de Drets Socials, en el cas de les persones amb alguna discapacitat. (*)

14. Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*)

Termini de presentació
El període de presentació de sol·licituds s'inicia el 28 de juny de 2022 i finalitza el 15 de juliol de 2022.
Termini de resolució
El termini màxim per resoldre les sol·licituds i notificar la resolució, degudament motivada, és de sis mesos a comptar des de la data de presentació de la documentació completa. Transcorregut aquest termini, si no s'ha notificat la resolució expressa, les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.
Vigència de les condiciones exposades
Anual
Efectes del silenci administratiu
Desestimatori
Informació
Per consultes i dubtes es pot trucar al 012, telèfon d'atenció i informació de la Generalitat de Catalunya.

Podeu consultar les preguntes freqüents en el aquest enllaç

Regulació
· Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regulen el bo Lloguer Jove i el Pla estatal per a l’accés a l’habitatge 2022-2025


· RESOLUCIÓ DSO/1967/2022, de 21 de juny, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació per a l'any 2022 (ref. BDNS 635344). (DOGC núm. 8696 publicat el 27/06/2022)

· RESOLUCIÓ DSO/1903/2022, de 17 de juny, de modificació de la Resolució DSO/1483/2022, de 13 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació, modificada per la Resolució DSO/1671/2022, de 30 de maig. (DOGC núm. 8693 publicat el 21/06/2022)

· RESOLUCIÓ DSO/1671/2022, de 30 de maig, de modificació de la Resolució DSO/1483/2022, de 13 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació. (DOGC núm. 8681 publicat el 02/06/2022)

· RESOLUCIÓ DSO/1483/2022, de 13 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència pública competitiva, de les subvencions per al pagament del lloguer o preu de cessió d'habitatge o habitació. (DOGC núm. 8671 publicat el 19/05/2022)

· DECRET 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge. (DOGC núm. 6633 publicat el 29/05/2014)

Órgan Gestor
Agència de l’Habitatge de Catalunya

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania


Direcció: Plaça Sta Magdalena 24 C/Verge de la Mercè 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: pac@esplugues.cat

Horari: de 08:30 a 14:00 hores AMB CITA PREVIA

Cita prèvia


.


Direcció:

Teléfon:

E-mail:

Horari:



Documentació per descarregar

Sol·licitud subvenció lloguer.pdf
Sol·licitud transferència bancària.pdf

Tramitació Telemàtica

Iniciar