Objecte |
Ajut econòmic, sempre parcial, en funció de la situació econòmica de la família, sobre l'import de les activitats del curs: Culturals (artístiques), esportives (cursos) i socials |
Persones Beneficiàries |
Persones inscrites a les següents activitats municipales: Culturales (Tallers de Dibuix i Pintura, Escola de Música i Ceràmica, excepte cursos monogràfics) ; Esportives (cursos esportius) ; Socials (assistència a esplais per a persones amb discapacitat); Socioeducatives: programa de natació escolar. ).
|
Requisits
|
- Tenir 18 anys o més.
- Residir a Esplugues.
- Formalitzar prèviament la sol·licitud d'inscripció a l'activitat per a la qual es demana l'ajut.
- Estar dins dels barems econòmics establerts.
|
Lloc de presentació
|
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a traves de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
Com a criteri general, la informació econòmica a acreditar es referirà a l'exercici anterior al que es demana l'ajut. Tot i això, es valorarà la situació actual si la mateixa ha empitjorat respecte l'exercici anterior; a aquests efectes caldrà aportar la següent documentació:
(*): No caldrà aportar la documentació marcada amb una (*) si es presenta el full de consentiment de consulta de dades que acompanya la sol·licitud
Documentació bàsica:
- Consentiment de consulta de dades per a l'atorgament d'ajuts econòmics
- Original DNI (*)
- Declaració responsable dels béns immobles dels quals sigui propietari/ària o usufructuari/ària qualsevol membre de la unitat familiar, amb indicació del seu tipus (pis, local, casa, plaça d'aparcament, ...), la seva ubicació i el número de finca registral o el de referència cadastral.
- Original de l'última Declaració de la Renda de les persones que composen la unitat familiar. En cas de no fer la declaració per estar exempt, s'haurà d'aportar original del certificat d'ingressos expedit per l'Agència Tributària (*)
- Original de l'últim rebut de pagament del lloguer o hipoteca de l'habitatge familiar
Documentació a presentar en funció de cada situació familiar:
Les persones en situacions d’atur podran presentar un dels següents documents:
- Certificat actualitzat de l’Oficina de Treball de la Generalitat on consti si percep la prestació d’atur i la seva quantia o bé
- Document acreditatiu de les prestacions percebudes per desocupació emesa pel Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) (*)
En el cas de ser beneficiari/ària de la Renda Mínima d’Inserció:
- Original de la resolució o de la tramitació(*)
En cas de percebre pensió:
- Original del certificat de l'INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), on figuri l'import i la classe de pensió que perceben els membres que composen la unitat familiar. (*)
En el cas de ser família nombrosa:
- Original del carnet de família nombrosa (*)
En el cas de família monoparental:
- Original del carnet de família monoparental (*)
En el cas que hi hagi algun membre de la família amb discapacitat:
- Original del certificat oficial de discapacitat (*)
Les persones que treballin per compte aliè :
- Original de l’informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, així com dels fulls de salari corresponents a l’any en curs
Els/les treballadors/es autònoms/es i empresaris/àries :
- Declaracions trimestrals de l’IRPF i l’IVA
En cas de separació de fet :
- Document notarial o original de justificants d’interposició de demanda o altres documents que demostrin aquesta situació
En cas de separació legal o divorci :
- Original de la sentència judicial que determini aquesta situació, incloent el conveni
|
Termini de presentació
|
Ajuts per a activitats culturals, esportives i de lleure per a infants i persones adultes: del 18 de juny fins que finalitzi el periode d'inscripcions de l'activitat i com a màxim, el 30 d'octubre
|
Termini de resolució
|
3 mesos
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Anual
|
Efectes del silenci administratiu
|
Negatiu
|
Informació
|
Barems:
Renda per càpita mensual (RCM) | Import de l'ajut (activitats culturals i esportives) | Renda per càpita mensual (RCM) | Import de l'ajut (activitats socioeducatives) |
Menor o igual al 45% IRSC | 65% | Fins al 35% IRSC | 90% |
Del 46% al 55% IRSC | 40% | Del 36% al 45% IRSC | 65% |
Del 56% al 65% IRSC | 25% | Del 46% al 55% IRSC | 40% |
Persones jubilades i pensionistes en possesió del carnet de transport metropolità | 40% | Del 56% al 65% IRSC | 25% |
Les famílies que vulguin participar en aquesta convocatòria poden presentar les seves sol·licituds en els impresos normalitzats que estaran al seu abast a l'adreça electrònica www.esplugues.cat o al Punt d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament d'Esplugues.
Juntament amb l'escrit de sol·licitud, s'haurà de presentar la documentació que s'especifica en la part de criteris generals d'aquestes bases.
Notes:
- Es descomptaran dels ingressos familiars les despeses de lloguer o d'hipoteca de l'habitatge familiar, sense que aquestes puguin superar l'IRSC.
- Respecte als membres de la unitat familiar, els fills o filles amb disminució computaran el doble, sempre que s'aporti certificat que ho acrediti. |
Regulació |
Barems i criteris per a l'atorgament d'ajuts econòmics de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, curs 2019-2020
|
Órgan Gestor
|
Unitat Juridico-Administrativa de l'àmbit d'Acció Social i Ciutadania
|