Sol·licitud d'admisió per fer ús de l'espai de coworking


Objecte
El Coworking és una manera de treballar que permet que professionals, persones autònomes independents i microempreses de diversos sectors comparteixin un mateix espai de treball on es fomenta la col·laboració i el treball en xarxa.

Els objectius són els següents:
1. Combatre l’aïllament de professionals i persones empresàries a través del contacte directe, generant una comunitat de recolzament mutu.
2. Constituir un espai de trobada que fomenti la interactuació entre els membres i la creació de sinèrgies i nous projectes.
3. Millorar els projectes empresarials fomentant la formació i la co-formació de les persones emprenedores.

Persones Beneficiàries
Professionals, Autònoms, Societats unipersonals, Microempreses (fins a 2 persones), Persones emprenedores que tinguin un projecte de negoci, Entitats sense afany de lucre.
Requisits
La persona física o jurídica que vulgui obtenir autorització per utilitzar l’espai Coworking ha de presentar al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat (Punts d’Atenció a la Ciutadania - PACs) el formulari de sol·licitud d’ingrés acompanyat de la documentació requerida. Un cop valorada la sol·licitud d’ingrés, d’acord amb els criteris indicats prèviament, i comprovat el compliment dels requisits legals i documentals establerts, l’òrgan competent de l’Ajuntament emetrà la corresponent autorització d’ingrés.

Els criteris que es tindran en compte per a la valoració seran els següents:

1. Arrelament al territori, fins a 5 punts

. Es valorarà, tenir domicili personal, fiscal o de centre de treball a:
A. Esplugues de Llobregat, 5 punts
B. Comarca del Baix Llobregat i l'Hospitalet de Llobregat, 3 punts

2. Manteniment i/o creació d'ocupació, fins a 5 punts
. Es valorara la capacitat del projecte empresarial per mantenir i/o crear lloc/s de treball.

3. Complementarietat del projecte amb d'altres ja existents a l'espai Coworking, fins a 5 punts
. Es valorarà les sinèrgies que poden generar-se amb els altres projectes en raó de la pròpia activitat del projecte i de l'oferta de col·laboració i/o transmissió de coneixements que s'ofereixi.

4. Grau d'innovació del projecte, fins a 5 punts
. Es valorarà els seguents aspectes de contingut innovador: Creatiu, tecnològic, organitzatiu, màrqueting i disseny.

5. Grau d'impacte social, fins a 5 punts
. Es valorarà l'impacte del projecte en la comunitat, relatiu a la millora o beneficis que li pot aportar a mig o llarg termini.

6. Activitat en sectors preferents, 5 punts
. Es valorarà amb 5 punts que l'activitat econòmica objecte del projecte s'emmarqui en algun dels següents sectors: Salut; alimentació; automoció; tercer sector; tecnologies de la informació i la comunicació (TIC); mitjans audiovisuals; activitats de base tecnològica; aeroespacial.

El màxim de punts que es poden atorgar a un projecte presentat és de 30 punts.
Les sol·licituds presentades que no arribin a una puntuació mínima del 40% (12 punts) seran denegades.

Lloc de presentació
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Documentació a presentar
1. Persones emprenedores amb l’activitat no constituïda

- Original del DNI/NIE de la persona signant de la sol·licitud.
- Full de compromís de fer el Pla d’Empresa i constituir l’activitat. Amb aquest document la persona emprenedora es compromet, des de la data d’admissió a l’Esplugues Coworking i, en un període màxim de 6 mesos, a fer el Pla d’Empresa, acreditar-ho i constituir la seva activitat.

2. Empreses (persones jurídiques), persones autònomes i professionals en actiu (persones físiques)
- Original del DNI/NIE de la persona signant de la sol·licitud (titular o representant legal de l’empresa amb poders atorgats).
- Original del CIF de l’empresa (persones jurídiques).
- Declaració censal (model 036 o 037).
- Original del contracte societari (escriptura pública).
- Original del poder notarial del representant legal.
- Original de l'informe de vida laboral de l’empresa (Model A002).

3. Entitats sense afany de lucre
- Original de l’Acta fundacional de l’entitat.
- Original del DNI/NIE de la/es persona/es signant/s de la sol·licitud (representant/s legal/s de l’entitat).
- Títol d’estar inscrita al Registre corresponent.
- Original del CIF
- Model 036
- Original de l'Informe de vida laboral de l’empresa (Model A002).

Termini de presentació
Termini de resolució
No procedeix
Vigència de les condiciones exposades
S’estableix un període màxim d’estada de tres anys.
La vigència de l’autorització d’estada serà anual i es prorrogarà automàticament per anualitats fins al màxim establert de 3 anys.
Aquest període es podrà ampliar dos anys més, prèvia justificació de la necessitat i amb l’acord de l’òrgan municipal competent. Aquests dos últims anys, els preus seran un 20 % superiors als establerts.
La sol·licitud de pròrroga s’ha de presentar en el termini d’un mes previ a la finalització del període de tres anys.
Efectes del silenci administratiu
No procedeix
Informació
S’ofereixen dos tipus de SERVEIS:

1. Serveis Bàsics
Són els serveis derivats de la utilització d’un espai com a coworker, i estan inclosos en el preu públic:
• Sales de treball equipades per a un màxim de 16 persones, amb la següent distribució:
- Sala de treball per a Professionals: espai de 65,79 m2 per a 8 persones (persones professionals autònomes, societats unipersonals, persones empresàries individuals).
- Sala de treball per a Microempreses: espai de 64,89 m2 per a 8 persones.
A cada sala de treball hi ha un espai reservat per a reunions de 3 o 4 persones.
• Sala de descans de 30,58 m2, equipada amb nevera, microones, cafetera i aigüera.
• Mobiliari: taules de treball de 1,40 x 0,80 x 0,72 m, cadira de directiu i buc privat amb clau, penjadors, taules de descans i butaques.
• Internet: 2 connexions de fibra a 100 Mb.
• Màquina per destruir documents.
• Recepció i distribució de paqueteria i correspondència.
• Recepció de visitants: clients i proveïdors.
• Directori d’empreses situat a la façana de l’edifici.
• Serveis d’assessorament laboral, fiscal, comptable i jurídic en el mateix centre, amb un màxim de 15 hores per empresa.
• Activitats de dinamització per aconseguir sinèrgies entre les persones que comparteixen l’espai.
• Activitats de formació.
• Lavabos.
• Neteja, seguretat, manteniment i subministraments.

2. Serveis Complementaris
Són altres serveis que ofereix l’espai Coworking i que poden complementar requeriments no previstos en els serveis bàsics:
• Sala de reunions de 30,76 m2 amb capacitat per a 12 persones.
• Sala d’actes (Audiovisuals) de 27,71 m2, amb capacitat per a 16 persones, equipada amb pantalla i canó per a presentacions.

COMPROMÍS DE COL·LABORACIÓ
Cada persona usuària del Coworking es compromet a posar al servei del grup de coworkers una part limitada del seu temps (5%), per tal d’oferir serveis de forma voluntària. Alguns exemples poden ser: crear una web, traduir una carta a l’anglès o altre idioma, o col·laborar en el disseny d’un logotip. La resta del seu temps de treball (un 95%) el centrarà en les seves activitats professionals.

En conseqüència, cada persona ofereix un determinat servei o coneixement i també pot demanar d’altres a la resta dels integrants de l’espai. Es considera que totes les aportacions tenen el mateix valor i importància. Els serveis que s’ofereixen dependran de les habilitats i coneixements individuals.

CALENDARI I HORARI DE FUNCIONAMENT
Obert de dilluns a divendres en horari ininterromput de 8 a 20 h, excepte:
- 24 i 31 de desembre: de 8 a 15 h
- mes d’agost: de 8 a 14 h
- tancat dissabtes i festius

Regulació
Règim de funcionament del servei ESPLUGUES COWORKING
Òrgan Gestor
Economia i Treball

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania PAC Central


Direcció: Pl. Santa Magdalena, 24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PRÈVIA De dilluns a dijous, de 08:30 a 14:30h i de 16:00 a 18:30h Divendres de 08:30 a 14:00h Dies 24 i 31 de desembre Horari especial de 08:30 a 14:00h

Cita prèvia

Pàgina web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PRÈVIA De dilluns a dijous, de 08:30 a 14:30h i de 16:00 a 18:30h Divendres de 08:30 a 14:00h Romandrà tancat entre els dies 05 i 07 de maig de 2025

Cita prèvia

Pàgina web d'informació



Documentació per descarregar

Sol·licitud.pdf