Objecte |
El Coworking és una manera de treballar que permet que professionals, persones autònomes independents i microempreses de diversos sectors comparteixin un mateix espai de treball on es fomenta la col·laboració i el treball en xarxa.
Els objectius són els següents:
1. Combatre l’aïllament de professionals i persones empresàries a través del contacte directe, generant una comunitat de recolzament mutu.
2. Constituir un espai de trobada que fomenti la interactuació entre els membres i la creació de sinèrgies i nous projectes.
3. Millorar els projectes empresarials fomentant la formació i la co-formació de les persones emprenedores. |
Persones Beneficiàries |
Professionals, Autònoms, Societats unipersonals, Microempreses (fins a 2 persones), Persones emprenedores que tinguin un projecte de negoci, Entitats sense afany de lucre.
|
Requisits
|
La persona física o jurídica que vulgui obtenir autorització per utilitzar l’espai Coworking ha de presentar al registre d’entrada de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat (Punts d’Atenció a la Ciutadania - PACs) el formulari de sol·licitud d’ingrés acompanyat de la documentació requerida. Un cop valorada la sol·licitud d’ingrés, d’acord amb els criteris indicats prèviament, i comprovat el compliment dels requisits legals i documentals establerts, l’òrgan competent de l’Ajuntament emetrà la corresponent autorització d’ingrés.
Els criteris que es tindran en compte per a la valoració seran els següents:
1. Arrelament al territori, fins a 5 punts
. Es valorarà, tenir domicili personal, fiscal o de centre de treball a:
A. Esplugues de Llobregat, 5 punts
B. Comarca del Baix Llobregat i l'Hospitalet de Llobregat, 3 punts
2. Manteniment i/o creació d'ocupació, fins a 5 punts
. Es valorara la capacitat del projecte empresarial per mantenir i/o crear lloc/s de treball.
3. Complementarietat del projecte amb d'altres ja existents a l'espai Coworking, fins a 5 punts
. Es valorarà les sinèrgies que poden generar-se amb els altres projectes en raó de la pròpia activitat del projecte i de l'oferta de col·laboració i/o transmissió de coneixements que s'ofereixi.
4. Grau d'innovació del projecte, fins a 5 punts
. Es valorarà els seguents aspectes de contingut innovador: Creatiu, tecnològic, organitzatiu, màrqueting i disseny.
5. Grau d'impacte social, fins a 5 punts
. Es valorarà l'impacte del projecte en la comunitat, relatiu a la millora o beneficis que li pot aportar a mig o llarg termini.
6. Activitat en sectors preferents, 5 punts
. Es valorarà amb 5 punts que l'activitat econòmica objecte del projecte s'emmarqui en algun dels següents sectors: Salut; alimentació; automoció; tercer sector; tecnologies de la informació i la comunicació (TIC); mitjans audiovisuals; activitats de base tecnològica; aeroespacial.
El màxim de punts que es poden atorgar a un projecte presentat és de 30 punts.
Les sol·licituds presentades que no arribin a una puntuació mínima del 40% (12 punts) seran denegades.
|
Lloc de presentació
|
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
1. Persones emprenedores amb l’activitat no constituïda
- Original del DNI/NIE de la persona signant de la sol·licitud.
- Full de compromís de fer el Pla d’Empresa i constituir l’activitat. Amb aquest document la persona emprenedora es compromet, des de la data d’admissió a l’Esplugues Coworking i, en un període màxim de 6 mesos, a fer el Pla d’Empresa, acreditar-ho i constituir la seva activitat.
2. Empreses (persones jurídiques), persones autònomes i professionals en actiu (persones físiques)
- Original del DNI/NIE de la persona signant de la sol·licitud (titular o representant legal de l’empresa amb poders atorgats).
- Original del CIF de l’empresa (persones jurídiques).
- Declaració censal (model 036 o 037).
- Original del contracte societari (escriptura pública).
- Original del poder notarial del representant legal.
- Original de l'informe de vida laboral de l’empresa (Model A002).
3. Entitats sense afany de lucre
- Original de l’Acta fundacional de l’entitat.
- Original del DNI/NIE de la/es persona/es signant/s de la sol·licitud (representant/s legal/s de l’entitat).
- Títol d’estar inscrita al Registre corresponent.
- Original del CIF
- Model 036
- Original de l'Informe de vida laboral de l’empresa (Model A002).
|
Termini de presentació
|
|
Termini de resolució
|
No procedeix
|
Vigència de les condiciones exposades
|
S’estableix un període màxim d’estada de tres anys.
La vigència de l’autorització d’estada serà anual i es prorrogarà automàticament per anualitats fins al màxim establert de 3 anys.
Aquest període es podrà ampliar dos anys més, prèvia justificació de la necessitat i amb l’acord de l’òrgan municipal competent. Aquests dos últims anys, els preus seran un 20 % superiors als establerts.
La sol·licitud de pròrroga s’ha de presentar en el termini d’un mes previ a la finalització del període de tres anys.
|
Efectes del silenci administratiu
|
No procedeix
|
Informació
|
S’ofereixen dos tipus de SERVEIS:
1. Serveis Bàsics
Són els serveis derivats de la utilització d’un espai com a coworker, i estan inclosos en el preu públic:
• Sales de treball equipades per a un màxim de 16 persones, amb la següent distribució:
- Sala de treball per a Professionals: espai de 65,79 m2 per a 8 persones (persones professionals autònomes, societats unipersonals, persones empresàries individuals).
- Sala de treball per a Microempreses: espai de 64,89 m2 per a 8 persones.
A cada sala de treball hi ha un espai reservat per a reunions de 3 o 4 persones.
• Sala de descans de 30,58 m2, equipada amb nevera, microones, cafetera i aigüera.
• Mobiliari: taules de treball de 1,40 x 0,80 x 0,72 m, cadira de directiu i buc privat amb clau, penjadors, taules de descans i butaques.
• Internet: 2 connexions de fibra a 100 Mb.
• Màquina per destruir documents.
• Recepció i distribució de paqueteria i correspondència.
• Recepció de visitants: clients i proveïdors.
• Directori d’empreses situat a la façana de l’edifici.
• Serveis d’assessorament laboral, fiscal, comptable i jurídic en el mateix centre, amb un màxim de 15 hores per empresa.
• Activitats de dinamització per aconseguir sinèrgies entre les persones que comparteixen l’espai.
• Activitats de formació.
• Lavabos.
• Neteja, seguretat, manteniment i subministraments.
2. Serveis Complementaris
Són altres serveis que ofereix l’espai Coworking i que poden complementar requeriments no previstos en els serveis bàsics:
• Sala de reunions de 30,76 m2 amb capacitat per a 12 persones.
• Sala d’actes (Audiovisuals) de 27,71 m2, amb capacitat per a 16 persones, equipada amb pantalla i canó per a presentacions.
COMPROMÍS DE COL·LABORACIÓ
Cada persona usuària del Coworking es compromet a posar al servei del grup de coworkers una part limitada del seu temps (5%), per tal d’oferir serveis de forma voluntària. Alguns exemples poden ser: crear una web, traduir una carta a l’anglès o altre idioma, o col·laborar en el disseny d’un logotip. La resta del seu temps de treball (un 95%) el centrarà en les seves activitats professionals.
En conseqüència, cada persona ofereix un determinat servei o coneixement i també pot demanar d’altres a la resta dels integrants de l’espai. Es considera que totes les aportacions tenen el mateix valor i importància. Els serveis que s’ofereixen dependran de les habilitats i coneixements individuals.
CALENDARI I HORARI DE FUNCIONAMENT
Obert de dilluns a divendres en horari ininterromput de 8 a 20 h, excepte:
- 24 i 31 de desembre: de 8 a 15 h
- mes d’agost: de 8 a 14 h
- tancat dissabtes i festius |
Regulació |
Règim de funcionament del servei ESPLUGUES COWORKING
|
Òrgan Gestor
|
Economia i Treball
|