Sol·licitud d'ajuts per escolarització a escoles bressol municipals

Objecte
Ajuts econòmics per al curs escolar 2021/2022, destinats a facilitar l'escolarització i l'assistència de menors (0 a 3 anys) a les escoles bressol municipals.
Persones Beneficiàries
Qualsevol membre de la ciutadania amb fills/es de 0 a 3 anys admesos a escoles bressol municipals que es trobin en situació econòmica desfavorida.
Requisits
Les famílies beneficiàries d'aquests ajuts no s'han de trobar en cap de les causes que impedeixen obtenir aquella condició, d'acord amb el que estableix l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.


Cumplir les condicions generals d'aquesta normativa.


Barems
:
Renda per càpita mensual
(RCM)

Del 36% al 45% IRSC 1        80%
Del 46% al 55% IRSC           65%
Del 56% al 65% IRSC           45%
Del 66% al 75% IRSC           25%
Del 76% al 85% IRSC           15%


Respecte al grup 3, el 100% només s'atorgarà de manera excepcional, segons informe de Serveis Socials.


NOTES:
1. Es descomptaran dels ingressos familiars les despeses de lloguer o d'hipoteca de l'habitatge familiar inferiors al 85 % de l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC)
2. Respecte als membres de la unitat familiar, els fills o filles amb disminució computaran el doble, sempre que s'aporti certificat que ho acrediti.

Lloc de presentació
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a traves de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Documentació a presentar
Com a criteri general, la informació econòmica a acreditar es referirà a l'exercici anterior al que es demana l'ajut. Tot i això, es valorarà la situació actual si la mateixa ha empitjorat respecte l'exercici anterior; a aquests efectes caldrà aportar la següent documentació:

1- Original de l'última Declaració de la Renda de les persones que composen la unitat familiar. En cas de no fer la declaració per estar exempt, s'haurà d'aportar certificat d'ingressos expedit per l'Agència Tributària.
2- Declaració responsable dels béns immobles dels quals sigui propietari/ària o usufructuari/ària qualsevol membre de la unitat familiar, amb indicació del seu tipus (pis, local, casa, plaça d'aparcament, ...), la seva ubicació i el número de finca registral o el de referència cadastral.
3- Les persones que treballin per compte aliè: original de l'informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, així com dels fulls de salari corresponents a l'any en curs.
4- Els/les treballadors/es autònoms/es i empresaris/àries: declaracions trimestrals de l'IRPF i l'IVA.
5- Les persones en situacions d'atur: certificat actualitzat de l'Oficina de Treball de la Generalitat on consti si percep la prestació d'atur i la seva quantia.


A més, caldrà aportar, en funció de cada situació familiar:
- Original del llibre de família amb tots els seus components. En cas de nens/es acollits/ides, resolució de la Direcció General d'Atenció a la infància.
- Original del carnet de família nombrosa, si és el cas.
En cas de separació de fet:
- Original del document notarial o fotocòpia de justificants d'interposició de demanda o altres documents que demostrin aquesta situació.
En el cas de separació legal o de divorci:
- Original de la sentència judicial que determini aquesta situació, incloent el conveni regulador.
En el cas que hi hagi algun membre de la família amb discapacitat:
- Original del certificat oficial de disminució.
En el cas de ser beneficiari/ària de la Renda Mínima d'Inserció:
- Original de la resolució o de la tramitació.
En el cas de no poder presentar cap documentació requerida:
- Declaració jurada del total dels ingressos familiars.


Les condicions socials de les persones sol·licitants, seran acreditades mitjançant informe valoració emès pels Serveis Socials Bàsics de l'Ajuntament.
Termini de presentació
Les sol·licituds per a totes les activitats del curs 2021-2022 es presentaran a partir del 06 de setembre, fins el 31 d'octubre de 2021, excepte les següents:
  1. Ajuts per al menjador d'escoles bressol, d'educació especial i tractament psicoterapèutic: durant tot el curs escolar, a partir del 06 de setembre de 2021.
  2. Ajuts de menjador escolar: fins el 15 d'octubre de 2021.
  3. Ajuts per a activitats culturals, esportives i de lleure durant l'estiu: coincidint amb el període d'inscripció de cada activitat.

Les sol·licituds presentades fora dels terminis establerts, només seran valorades en casos excepcionals, degudament justificats segons informe dels Serveis Socials Bàsics i per aquelles famílies que es trobin en seguiment per part dels Serveis Socials
Termini de resolució
3 mesos
Vigència de les condiciones exposades
Anual
Efectes del silenci administratiu
Negatiu
Informació
Les sol·licituds s'hauran de presentar per instància en imprès normalitzat
Regulació
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
- Reial Decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania.
- Llei 59/2003, de 19 desembre, de signatura electrònica.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades
- L'Ordre EDU/259/2008, de 27 de maig (DOGC 5142 de 30/05/2008)

- Ordenança Fiscal núm. 12
- Barems i criteris per a l'atorgament d'ajuts econòmics de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, curs 2021/2022.

Órgan Gestor
Serveis Jurídics de Drets Socials, Civils, i Ciutadania

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació



Documentació per descarregar

Sol·licitud.pdf

Tramitació Telemàtica

Iniciar