Tràmits

Sol.licitud d'ajuts econòmics per a l'autoocupació i la creació de microempreses, Pimes i iniciatives d'economia social.

Objecte
Amb el suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona en el Marc del Pla metropolità de suport a les polítiques socials municipals 2020-2023

L’objecte del present ajut és l’increment de l’ocupació efectiva per compte propi, mitjançant uns ajuts econòmics per a la creació del lloc de treball propi (autoocupació) de persones desocupades del municipi.

Regulació
Bases reguladores d'ajuts economics per a l'autoocupacio i la creacio de microempreses, Pimes i iniciatives d'economia social
Persones Beneficiàries
Persones físiques que compleixin els requisits i tinguin la voluntat d’iniciar un pla d’autoocupació, per mitja de creació de microempreses, Pimes o iniciatives d’economia social.
Requisits
Podran ser beneficiaris dels ajuts econòmics:

1. Persones en situació d’atur, inscrites als Servei d’Ocupació de la Generalitat i empadronades al municipi

2. Persones empadronades al municipi (com a mínim durant els 12 mesos previs a la sol·licitud) que vulguin instal·lar el negoci (noves societats civils professionals, altres fórmules jurídiques emprenedores o d’economia social i solidària) al municipi d’Esplugues o a l’àrea metropolitana de Barcelona.

O bé, persones no empadronades al municipi que vulguin instal·lar el negoci, noves societats civils professionals, altres fórmules jurídiques emprenedores o d’economia social i solidària al municipi d’Esplugues de Llobregat.

3. Persones que hagin iniciat una activitat professional o empresarial en que l’alta inicial i l’alta en el règim especial de treballadors autònoms es produeixi entre l’1 de gener de 2020 i el 30 de juny de 2021

4. Persones que no hagin sigut donades d’alta el RETA o a règims especials per a la mateixa activitat professional durant els 12 mesos anteriors.

5. No haver estat beneficiari del mateix ajut econòmic objecte d’aquesta sol·licitud en la convocatòria immediatament anterior.

Lloc de presentació
Les sol·licituds de subvenció regulades en aquestes Bases s’han de formular mitjançant instància normalitzada que es podran obtenir a l’enllaç que seguidament s’indica, aportant la pertinent documentació justificativa. Enllaç per adreça: https://intranet.esplugues.cat/
En qualsevol cas, es podran presentar sol·licituds en la forma i condicions que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.
Documentació a presentar
1. Sol·licitud de l’ajut econòmic degudament emplenada i signada.
2. Fotocòpies i originals (o fotocòpies compulsades) de la documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant, així com del NIF o NIE.

3. Pla d’empresa i certificat de viabilitat emès per una entitat col·laboradora de la Generalitat de Catalunya o dels mateixos serveis municipals.

4. Còpia de l’alta al règim d’autònoms o règim especial de la persona sol·licitant o de cadascun dels promotors de la iniciativa emprenedora.

5. Declaració responsable del sol·licitant, que podrà ser verificada per l’ajuntament, del compliment dels requeriments establerts en els apartats 5.2 al 5.8, conforme es troba al corrent del pagament de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Generalitat de Catalunya, amb l’ajuntament i amb l’AMB.

6. En cas que la persona autònoma o membre de la iniciativa emprenedora societat civil privada (SCP) hagi estat d’alta al RETA en els 6 mesos anteriors a l’alta, còpia de la declaració censal (036/037) on aparegui l’epígraf de l’activitat anterior (si ha estat donada d’alta d’una activitat diferent a l’actual).

7. Model de domiciliació de pagaments, signat per la persona sol·licitant i conformat per l’entitat bancària.

8. Certificat d’empadronament, si escau.

En qualsevol moment del procediment, l’ajuntament podrà sol·licitar els documents complementaris o d’aclariment necessaris.

Termini de presentació
Fins el 30 de juny de 2021
Termini de resolució
El termini màxim per resoldre i notificar l’ajut econòmic serà de 60 dies hàbils des de la data de presentació de la sol·licitud.
Vigència de les condiciones exposades
Anual
Efectes del silenci administratiu
Desestimatori
Informació
L’import de l’ajut econòmic s’abonarà en un 50 % quan es presentin els justificants i les factures de les despeses i el primer rebut de la cotització al RETA o règim especial que correspongui.

El 50 % restant s’abonarà una vegada presentada la resta de rebuts de la cotització al RETA o règim especial.

El pagament es farà mitjançant transferència al compte bancari de la persona.

L’ajuntament revocarà total o parcialment l’ajut en casos d’incompliment recollits a les bases.

Órgan Gestor
Servei d’Economia i Treball

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00 Dies 24 i 31 de desembre horari de 08:30 a 14:30 hores.

Cita prèvia


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00 Dia 24 de desembre horari de 08:30 a 14:30 hores Del 28 al 31 de desembre el Punt d'Atenció romandrà tancat.

Cita prèvia



Documentació per descarregar


Instància

Tramitació Telemàtica

Iniciar