Tràmits

Sol.licitud de subvenció per a treballadors i treballadores autònoms/es en el marc del Pla de Reconstrucció COVID-19

Objecte
Subvenció dirigida a persones físiques que desenvolupen la seva activitat econòmica com a treballadores autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos com a conseqüència de la emergència sanitària derivada del COVID-19
Regulació
-L’Ordenança municipal reguladora de les subvencions, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de data 16 de desembre de 2015 i publicada al BOPB de data 15 de febrer de 2016.

-La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006.
-Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol
-El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003.
-La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.
-El Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals.
-La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent en la matèria.
-La Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
-Reial Decret 463/2020, de 14 de març, de declaració de l’estat d’alarma pel COVID-19.
-Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19

Persones Beneficiàries
Persones físiques donades d'alta al Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), empadronades a Esplugues de Llobregat i que tinguin reconeguda la prestació extraordinària per cessament de l'activitat per a persones autònomes afectades per la situació d'emergència sanitària derivada del COVID-19
Requisits
-Trobar-se empadronat/da a Esplugues, amb anterioritat a la publicació de les bases reguladores (28/05/2020)

-Tenir reconeguda la prestació econòmica extraordinària per cessament de l’activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d’emergència sanitària derivada del COVID-19, promoguda pel Govern d’Espanya segons Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries para fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 i les seves modificacions

-Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau.

-Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, dins dels terminis establerts, si escau.

-No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d' igualtat efectiva de dones i homes

Lloc de presentació
Telemàticament dins de la Seu Electrònica. Aquí teniu informació sobre com tramitar dins de la Seu electrònica.
D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat

PAS 1

Descarregar, emplenar i signar la instància /declaració

PAS 2

Recopilar tota la resta de documentació necessària (document acreditatiu del compte bancari, resolució positiva de la prestació econòmica, certificats d'acompliment d'obligacions tributàries)

PAS 3

Iniciar telemàticament el tràmit , aportant tota la documentació requerida.

Documentació a presentar
1- Declaració/Instància de sol·licitud de subvenció degudament complimentada i signada. Aquesta instància ha d'incloure:
-Declaració responsable sobre el compliment d’entre d’altres, dels requisits d’empadronament i d’estar al corrent de pagament amb les administracions públiques i la seva conformitat expressa a la tramitació de la Línia de subvencions.
-Sol·licitud de que el pagament de la subvenció es faci al número de compte designat (IBAN)

2- Document acreditatiu del compte bancari i a través d’algunes de les següents vies:
a) rebut domiciliat on consti el/la titular i el número de compte bancari (IBAN)
b) certificat de titularitat bancària on consti el/la titular i el número de compte bancari.

3- Resolució positiva d’atorgament de prestació econòmica extraordinària per cessament de l’activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d’emergència sanitària derivada del COVID-19, promoguda pel Govern de l’Estat , Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries para fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 i les seves modificacions

4- Certificats acreditatius del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària (AEAT) (link), i amb la Seguretat Social (TGSS) (link)

La comprovació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i en matèria de subvencions amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat serà realitzada pels serveis municipals corresponents.

Amb aquesta finalitat, la formalització de la sol·licitud de la subvenció comporta l’autorització a l’administració municipal per a obtenir de les administracions corresponents les següents dades interoperables
  • Prestacions per desocupació (SEPE).
  • Compliment d’obligacions tributàries amb l’Agencia tributària estatal.
  • Compliment d’obligacions amb la Seguretat social.

Així mateix per a la comprovació de les dades contingudes a la Declaració responsable, l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat podrà demanar a la persona sol·licitant l’acreditació documental de les dades aportades, en allò que pugui correspondre.
Termini de presentació
Des del 05 de juny de 2020 fins el 30 de novembre de 2020.
Termini de resolució
Màxim de 3 mesos
Vigència de les condiciones exposades
31 de desembre de 2020
Efectes del silenci administratiu
Desestimatori
Informació
-La quantia de la subvenció serà de 200€ per a aquelles persones que compleixin els requisits indicats a la Base 6.

-El criteri per determinar l’ordre d’accés, quan sigui necessari, a la subvenció serà l’ordre de presentació de les sol·licituds i fins a l’esgotament de la partida pressupostària assignada a la Línia de subvenció. Una vegada exhaurit el pressupost, la presentació de sol·licituds no donarà cap dret a l’obtenció de l’ajut

Sense perjudici de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat procedirà a la revocació de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents:

-El no compliment de la finalitat i/o les condicions en base a les quals la subvenció va ser concedida.
-El no compliment de les obligacions socials, fiscals, comptables, laborals o de conservació de documents.
-La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal que gestiona la subvenció.

La revocació de la subvenció comportarà el reintegrament dels imports abonats.

Órgan Gestor
Oficina Municipal d'Ajuts per la Reactivació

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Oficina Municipal d'Ajuts per la Reactivació


Direcció:

Teléfon:93 516 61 38

E-mail: ajutscovid19@esplugues.cat

Horari: De dilluns a divendres de 08:30 a 14:30



Documentació per descarregar

Instància

Tramitació Telemàtica

Iniciar