Objecte |
Subvenció dirigida a persones físiques que desenvolupen la seva activitat econòmica com a treballadores autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos com a conseqüència de la emergència sanitària derivada del COVID-19 |
Persones Beneficiàries |
Persones físiques donades d'alta al Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA), empadronades a Esplugues de Llobregat i que tinguin reconeguda la prestació extraordinària per cessament de l'activitat per a persones autònomes afectades per la situació d'emergència sanitària derivada del COVID-19
|
Requisits
|
-Trobar-se empadronat/da a Esplugues, amb anterioritat a la publicació de les bases reguladores (28/05/2020)
-Tenir reconeguda la prestació econòmica extraordinària per cessament de l’activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d’emergència sanitària derivada del COVID-19, promoguda pel Govern d’Espanya segons Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries para fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 i les seves modificacions
-Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament, si escau.
-Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, dins dels terminis establerts, si escau.
-No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d' igualtat efectiva de dones i homes
|
Lloc de presentació
|
Telemàticament dins de la Seu Electrònica. Aquí teniu informació sobre com tramitar dins de la Seu electrònica.
D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
PAS 1
Descarregar, emplenar i signar la instància /declaració
PAS 2
Recopilar tota la resta de documentació necessària (document acreditatiu del compte bancari, resolució positiva de la prestació econòmica, certificats d'acompliment d'obligacions tributàries)
PAS 3
Iniciar telemàticament el tràmit , aportant tota la documentació requerida.
|
Documentació a presentar
|
1- Declaració/Instància de sol·licitud de subvenció degudament complimentada i signada. Aquesta instància ha d'incloure:
-Declaració responsable sobre el compliment d’entre d’altres, dels requisits d’empadronament i d’estar al corrent de pagament amb les administracions públiques i la seva conformitat expressa a la tramitació de la Línia de subvencions.
-Sol·licitud de que el pagament de la subvenció es faci al número de compte designat (IBAN)
2- Document acreditatiu del compte bancari i a través d’algunes de les següents vies:
a) rebut domiciliat on consti el/la titular i el número de compte bancari (IBAN)
b) certificat de titularitat bancària on consti el/la titular i el número de compte bancari.
3- Resolució positiva d’atorgament de prestació econòmica extraordinària per cessament de l’activitat de suport al col·lectiu de persones autònomes afectades greument en la seva activitat i ingressos per la situació d’emergència sanitària derivada del COVID-19, promoguda pel Govern de l’Estat , Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries para fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 i les seves modificacions
4- Certificats acreditatius del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària (AEAT) (link), i amb la Seguretat Social (TGSS) (link)
La comprovació d’estar al corrent de les obligacions tributàries i en matèria de subvencions amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat serà realitzada pels serveis municipals corresponents.
Amb aquesta finalitat, la formalització de la sol·licitud de la subvenció comporta l’autorització a l’administració municipal per a obtenir de les administracions corresponents les següents dades interoperables
- Prestacions per desocupació (SEPE).
- Compliment d’obligacions tributàries amb l’Agencia tributària estatal.
- Compliment d’obligacions amb la Seguretat social.
Així mateix per a la comprovació de les dades contingudes a la Declaració responsable, l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat podrà demanar a la persona sol·licitant l’acreditació documental de les dades aportades, en allò que pugui correspondre.
|
Termini de presentació
|
Des del 05 de juny de 2020 fins el 30 de novembre de 2020.
|
Termini de resolució
|
Màxim de 3 mesos
|
Vigència de les condiciones exposades
|
31 de desembre de 2020
|
Efectes del silenci administratiu
|
Desestimatori
|
Informació
|
-La quantia de la subvenció serà de 200€ per a aquelles persones que compleixin els requisits indicats a la Base 6.
-El criteri per determinar l’ordre d’accés, quan sigui necessari, a la subvenció serà l’ordre de presentació de les sol·licituds i fins a l’esgotament de la partida pressupostària assignada a la Línia de subvenció. Una vegada exhaurit el pressupost, la presentació de sol·licituds no donarà cap dret a l’obtenció de l’ajut
Sense perjudici de les responsabilitats que s’escaiguin, l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat procedirà a la revocació de la subvenció atorgada en els casos d’incompliment següents:
-El no compliment de la finalitat i/o les condicions en base a les quals la subvenció va ser concedida.
-El no compliment de les obligacions socials, fiscals, comptables, laborals o de conservació de documents.
-La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l’òrgan municipal que gestiona la subvenció.
La revocació de la subvenció comportarà el reintegrament dels imports abonats. |
Regulació |
-L’Ordenança municipal reguladora de les subvencions, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de data 16 de desembre de 2015 i publicada al BOPB de data 15 de febrer de 2016.
-La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006.
-Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol
-El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003.
-La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.
-El Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals.
-La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent en la matèria.
-La Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
-Reial Decret 463/2020, de 14 de març, de declaració de l’estat d’alarma pel COVID-19.
-Reial Decret-Llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19
|
Órgan Gestor
|
Oficina Municipal d'Ajuts per la Reactivació
|