a) Estar en situació d'alta al RETA (Règim Espècial de Treballadors Autònoms) o a una mutualitat del col·legi professional com a sistema alternatiu en el cas de les persones autònomes i estar legalment constituïda en el cas de les microempreses.
b) Tenir seu social, delegació o centre de treball en el terme municipal d’ Esplugues de Llobregat.
c) Disposar de la Declaració Censal d’Hisenda d’inici d’activitat (Model 036 o 037 o PAC DUE).
d) Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament.
e) Haver justificat qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, dins dels terminis establert.
f) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques discriminatòries per raó de sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, de 21 de juliol, d' igualtat efectiva de dones i homes.
g) No haver estat objecte, des de l’1 de gener de 2017, de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit l’activitat empresarial al municipi, sense la corresponent llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, o per haver infringit les condicions a que pogués estar condicionat l’exercici de l’activitat o les disposicions vigents en matèria de consum, salubritat, seguretat i salut laboral, contaminació acústica, abocament de residus o convivència ciutadana.
h) No haver estat sancionada, en resolució ferma, per la comissió d’infracció greu en matèria d’integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost.
i) No haver estat condemnades mitjançant sentencia ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics.
j) No haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, trobar-se declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats conforme la legislació concursal, sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.
k) No haver donat lloc, a causa d'haver estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte celebrat amb l’administració.
l) No estar sotmesa la persona física, les persones administradores de les societats mercantils o aquelles que tinguin la representació legal d'altres persones jurídiques, en algun dels supòsits de la Llei 12/1995, de 11 de maig, d'Incompatibilitats dels membres del govern de la nació i dels alts càrrecs de l’Administració General de l'Estat, de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Publiques, o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electius regulats a la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts a la mateixa o a la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries.
m) No tenir la residencia fiscal en un país o territori qualificat reglamentàriament com a paradís fiscal.
n) Haver vist reduït el seu volum de facturació per a l’any 2020 un mínim del 30% respecte de l’any 2019.
o) Mantenir el 100% de la plantilla des del dia 1 de gener de 2021, i fins el 31 de desembre de 2021.
Seran considerades plantilla: les baixes voluntàries de les persones treballadores (tan si l’empresa les ha pogut substituir com si no), quan el contracte s’extingeixi per causes objectives o per acomiadament disciplinari (reconegut procedent), la dimissió, mort, jubilació o incapacitat permanent o absoluta o gran invalidesa del treballador ni per la fi de la crida de les persones amb un contracte fix discontinu, (quan aquest no suposi un acomiadament sinó la seva interrupció) o per expiració del temps convingut o la realització de l’obra o servei objecte del contracte, o per resolució durant el període de prova.
p) Identificar les persones que formen part de la seva plantilla a data 1 de gener de 2021, i acreditar la seva permanència fins el dia 31 de desembre de 2021.
q) Ser titular d’un compte bancari on rebre l’import de l’ajut econòmic.
|
La presentació de sol·licituds es realitzarà de forma telemàtica, mitjançant la Seu Electrònica de l'Ajuntament. El document d’instància haurà d’estar signat mitjançant certificat digital o Idcat-mòbil de la persona usuària que realitza la sol·licitud de subvenció. Els documents annexos necessaris per completar la sol·licitud caldrà pujar-los a la plataforma en format PDF.
PAS 1
Descarregar, emplenar i signar la instància /declaració
PAS 2
Recopilar tota la resta de documentació necessària (document acreditatiu del compte bancari, resolució positiva de la prestació econòmica, certificats d'acompliment d'obligacions tributàries)
PAS 3
Iniciar telemàticament el tràmit , aportant tota la documentació requerida.
|
En el moment de la sol·licitud inicial:
A) Instància de sol·licitud de subvenció degudament complimentada i signada, que inclou:
- Declaració responsable.
- Sol·licitud de què el pagament de la subvenció es faci al número de compte designat (IBAN) i acreditació del compte bancari i a través d’algunes de les següents vies:
a) rebut domiciliat on consti el/la titular i el número de compte bancari (IBAN).
b) certificat de titularitat bancària on consti el/la titular i el número de compte bancari.
B) Fitxa de l’ empresa, amb la identificació del centre de treball i la relació de les persones treballadores que estiguessin formant part de la seva plantilla en la data 1 de gener de 2021 (model normalitzat). Feu clic en aquest ENLLAÇ per a descarregar-la.
.
C) Certificats/Documents acreditatius:
1. Còpia dels poder notarials o certificació de delegació per actuar en representació del sol·licitant.
2. En cas que l’empresa sigui:
- Persona jurídica (societats o entitats), còpia de l’Escriptura Pública de constitució o del document d’inscripció al Registre públic corresponent.
- Empresari o professional individual, l’alta censal.
- Societat civil sense personalitat jurídica pròpia, el contracte privat.
- Societat mercantil (S.A.-S.L.), alta a la Seguretat Social i certificat de situació de cotització de la persona representant o administradora de la societat mercantil.
3. NIF/CIF sol·licitant.
4. Declaració Censal d’Hisenda d’inici d’activitat (Model 036 o 037 o PAC DUE).
5. Del compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària (AEAT)
6. Del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social (TGSS)
7. Declaració de l’Impost de la renda de les persones físiques corresponent a l’exercici 2019, en el cas de persones autònomes
8. Declaració de l’impost de societats corresponent a l’exercici 2019 en el cas de la resta de microempreses, o altres documents justificatius del volum d’ingressos corresponent a l’any 2019.
9. RNT i RLC del mes de gener de 2021.
Per fer efectiu el pagament de la bestreta del 80% de l’ajut
- RNT i RLC del mes de gener de 2021.
En el moment de la justificació
A partir del dia 31 de desembre de 2021 i com a màxim el 15 de març de 2022 caldrà justificar l’acompliment de la línia d’actuació.
|
Aquesta subvenció serà compatible amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats, incloent-hi les subvencions municipals i també amb bonificacions i exempcions fiscals.
Es considera microempresa aquella que durant l’any 2019 no hagi superat les deu persones treballadores en plantilla com a mitjana de tot l’any i hagi tingut un volum de facturació durant l’any 2019 que no superi els 2.000.000 €, amb independència de la forma jurídica que hagin adoptat (societat de capital, societat civil, cooperativa, o altres formes..). També es considera microempresa la formada exclusivament per persona treballadora autónoma.
L'import dels ajuts concedits en cap cas pot ser d'una quantia que superi els costos laborals de cada treballador o treballadora.
Per determinar la quantitat màxima de subvenció a atorgar es comptabilitzaran les persones treballadores que estiguessin formant part de la seva plantilla a data 1 de gener de 2021 i només computaran els contractes que tinguin jornades iguals o superiors al 50%. Han d'existir contractes formalitzats entre la persona treballadora i l'entitat beneficiària.
Quanties:
- S’atorgarà un màxim de 5.000 euros per entitat beneficiària en el cas de les microempreses que tinguin entre una i cinc persones treballadores
- S’atorgarà un màxim de 10.000 euros en el cas de les microempreses que tinguin entre sis i deu persones treballadores.
Es considerarà plantilla a efectes de compliment de l’objecte de la subvenció:
- Les baixes voluntàries de les persones treballadores, tant si les entitats beneficiàries les han pogut substituir com si no.
- L’extinció de la relació per causes objectives o per acomiadament disciplinari quan un o altre sigui declarat o reconegut procedent.
- La dimissió, mort, jubilació o incapacitat permanent total o absoluta o gran invalidesa del treballador.
- La finalització de la relació laboral per fi de la crida de les persones amb contracte fix discontinu, quan aquest no suposi un acomiadament sinó la seva interrupció o per expiració del temps convingut o realització de l'obra o servei objecte del contracte.
- La resolució durant el període de prova. |
· L’Ordenança municipal reguladora de les subvencions, aprovada pel Ple de l’Ajuntament en sessió de data 16 de desembre de 2015 i publicada al BOPB de data 15 de febrer de 2016.
· La Llei 38/2003 General de Subvencions i el Reglament de desenvolupament aprovat pel Reial Decret 887/2006.
· Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol
· El Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 2/2003.
· La Llei 26/2010 de Règim Jurídic i del Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya.
· El Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens Locals.
· La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i el Reglament europeu vigent en la matèria.
· La Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
. Bases reguladores de la subvenció COVID - 19
|