Transmissió del dret funerari sobre l'ús de sepultura

Objecte
Tràmit pel qual es sol·licita la transmissió de la titularitat d'un dret funerari sobre nínxols o columbaris del cementiri municipal, per actes "intervius" o per "mortis causa".
Persones Beneficiàries
En un acte
Requisits
La transmissió es realitza només per "mortis causa". La propietat és de carácter individual.
Lloc de presentació
En primer lloc, sol·licitud per instància al Registre General, aportant la documentació annexa i, finalment, fent efectiva la taxa un cop el Trasllat de Decret està preparat.
Documentació a presentar
Sol·licitud omplerta i firmada que trobarà a la dreta, adjuntant la següent documentació segons sigui el seu cas:

Transmissió per "Mortis Causa":
1. Original del títol de la sepultura.
2. Original del DNI del nou titular.
3. Original del certificat de defunció. Sols en el cas de "Mortis Causa".
4. Original del testament.
5. Imprès de renúncia (quan hi ha més d'un hereu/reva, renúncia de la resta a favor del beneficiari/ària que designin) pdf a la dreta.
6. Original del certificat d'últimes voluntats.
7. Original del llibre de familia (en el cas que no hi hagi testament).
8. Original del DNI de les persones renunciants.
9. Justificant del pagament dels drets establerts en l'ordenança fiscal (s'aporta en el moment de recollir el Trasllat de Decret).


Transmissió per acte "intervius":
1. Original del títol de sepultura (original).
2. Original del DNI de la persona cedent i de la cessionària.
3. Document de renúncia i acceptació de la persona cedent i de la cessionària.
4. Documentació que acrediti el parentiu, la parella estable o els llaços afectius i de convivència.
5. Justificant del pagament dels drets establerts en l'ordenança fiscal (s'aporta en el moment de recollir el Trasllat de Decret).

Termini de presentació
Termini de resolució
3 mesos
Vigència de les condiciones exposades
Efectes del silenci administratiu
Informació
Regulació
- Reglament del Cementiri Municipal d'Esplugues de Llobregat, BOPB 7 de maig de 2013
- Ordenances fiscals i preus públics de l'Ajuntament d'Esplugues. Ordenança fiscal núm. 9
Òrgan Gestor
Servei de Manteniment i Espai Públic

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania PAC Central


Direcció: Pl. Santa Magdalena, 24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PRÈVIA De dilluns a dijous, de 08:30 a 14:30h i de 16:00 a 18:30h Divendres de 08:30 a 14:00h Dies 24 i 31 de desembre Horari especial de 08:30 a 14:00h

Cita prèvia

Pàgina web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PRÈVIA De dilluns a dijous, de 08:30 a 14:30h i de 16:00 a 18:30h Divendres de 08:30 a 14:00h Romandrà tancat entre els dies 05 i 07 de maig de 2025

Cita prèvia

Pàgina web d'informació



Documentació per descarregar

Instància.pdf
Renuncia -2016-090.pdf