Objecte |
Dret a presentar una proposició en l'ordre del dia del Ple següent, on la persona sol·licitant disposarà d'un màxim de 5 minuts per defensar la seva proposta. |
Persones Beneficiàries |
Podran sol·licitar-ho les entitats i associacions cíviques inscrites en el Registre Municipal d'Entitats i aquelles propostes individuals que tinguin el suport de 200 signatures de membres de la ciutadania, majors d'edat, empadronats a Esplugues.
|
Requisits
|
Cal presentar la sol·licitud per escrit on figurarà el nom de la persona que prendrà la paraula.
|
Lloc de presentació
|
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
Document d'almenys 200 signatures de la ciutadania que donen suport a la proposta.
|
Termini de presentació
|
En qualsevol moment amb caràcter previ a la convocatòria del Ple
|
Termini de resolució
|
La resolució de la proposició varia en funció de la naturalesa de la mateixa.
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Sempre
|
Efectes del silenci administratiu
|
|
Informació
|
Tràmit regulat pel Reglament Orgànic Municipal.
En el transcurs del Ple, el/la sol·licitant disposarà d'un temps màxim de 5 minuts. Posteriorment, els/les portaveus dels diferents grups municipals podran sol·licitar aclariments al defensor de la proposta, que la matisarà durant el temps màxim de 5 minuts i després es passarà al debat per part dels grups municipals i a la posterior votació.
Quan una proposta sigui refusada no se'n podrà presentar un altra sobre el mateix tema en un termini d'un any, excepte que es complementi amb noves dades rellevants. |
Regulació |
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
- Reial Decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania.
- Llei 59/2003, de 19 desembre, de signatura electrònica.
- Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades
Reglament Orgànic Municipal, BOPB 51 d'1/03/2010
|
Òrgan Gestor
|
Alcaldia
|