Objecte |
Document emès pel Departament de Benestar Social i Familía que acredita el seu esforç d'integració social. |
Persones Beneficiàries |
Persona estrangera que tingui el domicili habitual a Esplugues i que pretengui renovar la seva autorització de residència temporal (no lucrativa; per reagrupament familiar; treball per compte d'altri; treball per compte propi).
|
Requisits
|
- Disposar ja de permís de residència temporal.
- Han d'estar renovant o modificant la seva targeta de residència
- Han d'haver participat en programes d'inserció social i cultural.
- Han de poder parlar o comunicar-se en català, acreditant tenir l'A2 o cursos superiors
|
Lloc de presentació
|
Presencialment als Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Obligatòria la cita prèvia des de l'1 de desembre del 2017 per realitzar aquest tràmit en el PAC.
Un cop presentin la sol•licitud se'ls trucarà i citarà per realitzar entrevista preceptiva.
|
Documentació a presentar
|
1- Original del passaport vigent.
2- Original del NIE vigent.
3- Original de la documentació acreditativa de l'esforç d'integració a través de la participació activa en accions formatives destinades a:
a- Coneixement i respecte dels valors constitucionals, dels valors estatuaris de Catalunya, valors de la Unió Europea.
b- Coneixement drets humans, llibertats públiques (democràcia, tolerància i igualtat).
c- Coneixement de la societat catalana.
d- Llengua (coneixements suficients del català i castellà).
8- Documentació que acrediti col•laboració en XARXES SOCIALS de l'entorn.
4- Certificat que acrediti haver rebut cursos de català o castellà (20 hores). En el cas de no parlar català/castellà, aquest certificat serà obligatori, i el nivell mínim serà l’A2.
5- Certificat d’assistència a les sessions d’acollida organitzades per l’Ajuntament d’Esplugues, o acreditació del seguiment de programes d’inserció cultural i coneixement de la societat d’acollida i del mercat laboral.
|
Termini de presentació
|
En qualsevol moment
|
Termini de resolució
|
En el termini màxim de 30 dies hàbils, a comptar des de la data en què la sol•licitud hagi entrat al registre de l'Ajuntament, s'enviarà la proposta de l'informe a la Direcció General per a la Immigració.
Des del moment que la Direcció General per a la Immigració rep la proposta, en un termini màxim de 30 dies, s'enviarà per correu certificat a l'adreça que l'interessat hagi especificat en la sol•licitud.
L'informe emès per la Generalitat caduca als 3 mesos.
|
Vigència de les condiciones exposades
|
|
Efectes del silenci administratiu
|
|
Informació
|
El Ple municipal de 18/01/2012 va modificar l'Ordenança fiscal núm. 9, establint una taxa de 35€ per informe, vigent des del 3 d'abril de 2012
La Llei 5/2017 de mesures fiscals ha suprimit la taxa de la Generalitat que s'aplicava a aquest tràmit
Per qualsevol dubte trucar al telèfon: 93 371 33 50 i demanar pel Departament de Nova Ciutadania.
L’adreça de la Direcció General per a la Immigració és:
Carrer Calàbria, 147 (08015 Barcelona)
Telèfon: 932 701 230
immigracio.bsf@gencat.cat
Amb l'entrada en vigor del nou reglament d'estrangeria (Reial decret 557/2011, de 20 d'abril), l'elaboració de l'informe d'integració social és competència de la Comunitat Autònoma. És per això que la Generalitat de Catalunya estableix un procés d'emissió de l'informe en el que col•laboren els Ajuntaments amb la recollida de les sol•licituds i una proposta d'informe basada en la vinculació de les persones interessades al municipi de residència. La persona ha d'estar empadronada en el municipi on demani l'informe.
La persona interessada ha d'incorporar el màxim de documentació acreditativa juntament amb el model de sol•licitud establert per la Generalitat. El Departament de Nova Ciutadania municipal analitza la documentació i fa la citació a la persona interessada, per a l'elaboració de l'informe-proposta que enviaran a la Direcció General per a la Immigració.
La Direcció General per a la Immigració, del Departament de Benestar Social i Família, un cop tingui l'informe d'estrangeria fet, avisarà a la persona que l'hagi sol•licitat, mitjançant un missatge SMS amb el dia i el lloc on ha d'anar a recollir-lo (el text de l'SMS inclourà el codi de l'oficina a on els pertoca recollir l'informe. Per això, és molt important:
- que a la sol•licitud hi figuri el número de telèfon mòbil i que aquest sigui correcte, i
- que en el cas de fer un canvi de número, s'informi degudament a la Generalitat.
Només es podrà recollir en el punt que específicament se li hagi comunicat en l'SMS. En cas de no recollir-lo en el termini previst, s'enviarà per correu certificat al domicili que figura a la sol•licitud. Així mateix, la Direcció General per a la Immigració enviarà l'informe, via telemàtica, a l'oficina d'estrangeria.
L'Informe caduca als 3 mesos des de la data d'emissió.
|
Regulació |
- Reial Decret 557/2011, de 20 d'abril pel qual s'aprova el reglament de la Llei Orgànica 4/200, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, reformada per la Llei Orgànica 2/2009. (BOE núm. 103 publicat el 30/04/2011)
- Llei 1/2014, del 27 de gener, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014. (DOGC núm. 6551 publicat el 30/01/2014)
- Llei 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic. (DOGC núm. 7340 publicat el 30/03/2017)
- Ordenances fiscals i preus públics. Ordenança fiscal núm. 9
- Taxa per la realització d'activitats juridicoadministratives de competència local.
- INSTRUCCIÓ DGI/BSF/1/2014 per la qual s’estableixen els criteris generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.
|
Òrgan Gestor
|
Acció comunitària
|