Sol·licitud d'informe d'arrelament social


Objecte
Document emès per l'Ajuntament que acredita l'arrelament a Esplugues de Llobregat.
Persones Beneficiàries
Persona estrangera que tingui el seu domicili habitual a Esplugues i que pretengui tramitar una autorització de residència temporal per a l'arrelament social.
Requisits
- Tenir residència habitual a Esplugues i 3 anys a l'Estat Espanyol.
Lloc de presentació
Presencialment als Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat

Obligatòria la cita prèvia des de l'1 de desembre del 2017 per realitzar aquest tràmit en el PAC.
Un cop presentin la sol•licitud se'ls trucarà i citarà per realitzar entrevista preceptiva.

Documentació a presentar
1- Sol•licitud d'Informe d'arrelament social.
2-Original del passaport (únicament les pàgines on consten les dades i les renovacions).
3-Original del NIE (en cas que es tingui).
4- Volant d'empadronament que acrediti la presència ininterrompuda durant 3 anys a l'Estat Espanyol. En el cas de no poder-ho fer amb el Padró Municipal d'Habitants, pot acreditar-la amb qualsevol document oficial (original i còpia).
5- Documentació acreditativa dels vincles familiars amb persones residents en territori espanyol.
6- Documentació acreditativa de disposar de mitjans de vida: contracte o oferta de treball signada per l'empresa contractant (amb duració mínima d'un any), certificacions bancàries, llibreta bancària, comprovants d'enviament de diners al seu país d'origen...
7-Original de l’escriptura de propietat o del contracte d'arrendament del lloc de residència.
8-Original de certificats i/o documents acreditatius que demostrin la participació en cursos de coneixement lingüístic, així com del grau de coneixement assolit. Per tal que l'informe no sigui desfavorable per motiu de desconeixement lingüístic, és imprescindible poder mantenir una conversa en català i castellà, de no ser així cal haver realitzat un curs com a mínim de 45 hores (Nivell A2) de la llengua que es desconeix emès per una entitat oficial o conveniada.
9- Certificat d’assistència a les sessions d’acollida organitzades per l’Ajuntament d’Esplugues.
10-Original de certificats i/o documents acreditatius que demostrin la participació en programes d'inserció i sociolaboral i cultural de coneixement de la societat catalana.
11-Original de certificats i/o documents acreditatius de pertinença a entitats, associacions, organitzacions no governamentals, gimnàs, biblioteca (es poden presentar carnets, llicències esportives...) que demostrin la participació en xarxes socials.
12- Certificats d’escolarització dels fills/es.
Termini de presentació
Termini de resolució
En el termini màxim de 30 dies hàbils, a comptar des de la data en què la sol•licitud hagi entrat al registre de l'Ajuntament, s'enviarà la proposta de l'informe a la Direcció General per a la Immigració a través de la plataforma EACAT. Des del moment que la Direcció General per a la Immigració rep la proposta de màxim de 30 dies hàbils, i enviar-lo per correu certificat a l'adreça que l'interessat hagi especificat en la sol•licitud. L'informe emès per la Generalitat caduca als 3 mesos.
Vigència de les condiciones exposades
Sempre
Efectes del silenci administratiu
Informació
El Ple municipal de 18/01/2012 va modificar l'Ordenança fiscal núm. 9, establint una taxa de 35€ per informe, vigent des del 3 d'abril de 2012.

La LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, ha suprimit la taxa de la Generalitat que s'aplicava a aquesta tramitació.

Per qualsevol dubte trucar al telèfon: 93 371 33 50 i demanar per el Departament de Nova Ciutadania.
L’adreça de la Direcció General per a la Immigració és:
Carrer Calàbria, 147 (08015 Barcelona)
Telèfon: 932 701 230
immigracio.bsf@gencat.cat
Tal com preveu la normativa vigent, un dels supòsits per a l'obtenció de l'autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals és l'arrelament social i que es podrà acreditar mitjançant informe.
Amb l'entrada en vigor del nou reglament d'estrangeria (Reial decret 557/2011, de 20 d'abril), la elaboració de l'informe d'arrelament és competència de la Comunitat Autònoma. És per això que la Generalitat de Catalunya estableix un procés d'emissió de l'informe en el que col•l aboren els Ajuntaments amb la recollida de les sol•licituds i una proposta d'informe basada en la vinculació de les persones interessades al municipi de residència. La persona ha d'estar empadronada en el municipi on demani l'informe.
La persona interessada ha d'incorporar el màxim de documentació acreditativa juntament amb el model de sol•licitud establert per la Generalitat. El Departament de Nova Ciutadania municipal analitza la documentació i fa la citació a la persona interessada, per a l'elaboració de l'informe-proposta que enviaran a la Direcció General per a la Immigració.

La Direcció General per a la Immigració, del Departament de Benestar Social i Família, un cop tingui l'informe d'estrangeria fet, avisarà a la persona que l'hagi sol•licitat, mitjançant un missatge SMS amb el dia i el lloc on ha d'anar a recollir-lo (el text de l'SMS inclourà el codi de l'oficina a on els pertoca recollir l'informe). Per això, és molt important:
- que a la sol•licitud hi figuri el número de telèfon mòbil i que aquest sigui correcte, i
- que en el cas de fer un canvi de número, s'informi degudament a la Generalitat.

Només es podrà recollir en el punt que específicament se li hagi comunicat en l'SMS. En cas de no recollir-lo en el termini previst, s'enviarà per correu certificat al domicili que figura a la sol•licitud. Així mateix, la Direcció General per a la Immigració enviarà l'informe, via telemàtica, a l'oficina d'estrangeria.
L'Informe caduca als 3 mesos des de la data d'emissió.

Regulació
- Reial Decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el reglament de la Llei Orgànica 4/200, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, reformada per la Llei Orgànica 2/2009. (BOE núm. 103 publicat el 30/04/2011)
- Llei 1/2014, del 27 de gener, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2014. (DOGC núm. 6551 publicat el 30/01/2014)
- LLEI 5/2017, del 28 de març, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic (DOGC núm. 7340 publicat el 30/03/2017)
- Ordenances fiscals i preus públics. Ordenança fiscal núm. 9

- Taxa per la realització d'activitats juridicoadministratives de competència local.
-
INSTRUCCIÓ DGI/BSF/1/2014 per la qual s’estableixen els criteris generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.

Órgan Gestor
Acció comunitària

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació



Documentació per descarregar

Sol_licitud arrelament.pdf
declaracion responsable INF02 i 03V.1.pdf

Tramitació Telemàtica

Iniciar