Sol·licitud d'ajuts econòmics per a activitats culturals, esportives i de lleure per a infants i joves (curs escolar)


Objecte
Ajut econòmic, sempre parcial, en funció de la situació socioeconòmica de la família, sobre l'import de les activitats del curs: culturals (artístiques), esportives (cursos i abonaments de salut) i socioeducatives, així com aquelles activitats que permetin el desenvolupament integral i socio-educatiu dels menors, prèvia valoració dels serveis tècnics de l'Àrea de Serveis a les Persones.
Persones Beneficiàries
Persones inscrites a les següents activitats municipals, classificades en tres GRUPS:

- Culturals: Tallers de Dibuix i Pintura, Escola de Música i Ceràmica (excepte cursos monogràfics).
- Esportives: Cursos esportius.
- Socioeducatives: Casal d'Estiu, Casal Esportiu, Casal de menuts, assistència a Esplais de lleure, assistència a Campus esportius, assistència a Escoles esportives.

Requisits
- Tenir fins a 18 anys. 
- Residir a Esplugues.
- Formalitzar prèviament la sol·licitud d'inscripció a l'activitat per a la qual es demana l'ajut. 

- Estar dins dels barems econòmics establerts.
Lloc de presentació
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Documentació a presentar
Com a criteri general, la informació econòmica a acreditar es referirà a l'exercici anterior al que es demana l'ajut. Tot i això, es valorarà la situació actual si la mateixa ha empitjorat respecte l'exercici anterior; a aquests efectes caldrà aportar la següent documentació:
(*) No caldrà aportar la documentació marcada amb una (*) si es presenta el full de consentiment de consulta de dades que acompanya la sol·licitud. A més es convenient aportar el pressupost del cost de la activitat per la que es demana l'ajut.

Documentació bàsica:
- Consentiment de consulta de dades per a l'atorgament d'ajuts econòmics
- Original del DNI (*)
- Declaració responsable dels béns immobles dels quals sigui propietari/ària o usufructuari/ària qualsevol membre de la unitat familiar, amb indicació del seu tipus (pis, local, casa, plaça d'aparcament, ...), la seva ubicació i el número de finca registral o el de referència cadastral.
- Original de l'última Declaració de la Renda de les persones que composen la unitat familiar. En cas de no fer la declaració per estar exempt, s'haurà d'aportar certificat d'ingressos expedit per l'Agència Tributària (*)

- Original de l'últim rebut de pagament del lloguer o hipoteca de l'habitatge familiar

Documentació a presentar en funció de cada situació familiar:
Les persones en situacions d’atur podran presentar un dels següents documents:
- Original del certificat actualitzat de l’Oficina de Treball de la Generalitat on consti si percep la prestació d’atur i la seva quantia o bé
- Document acreditatiu de les prestacions percebudes per desocupació emesa pel Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) (*)
En el cas de ser beneficiari/ària de la Renda Mínima d’Inserció:
- Original de la resolució o de la tramitació(*)
En cas de percebre pensió:
- Original del certificat de l'INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), on figuri l'import i la classe de pensió que perceben els membres que composen la unitat familiar. (*)
En el cas de ser família nombrosa:
- Original del Carnet de família nombrosa (*)
En el cas de família monoparental:
- Original del Carnet de família monoparental (*)
En el cas que hi hagi algun membre de la família amb discapacitat:
- Original del certificat oficial de discapacitat (*)
Les persones que treballin per compte aliè :
- Original i de l’informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social, així com dels fulls de salari corresponents a l’any en curs
Els/les treballadors/es autònoms/es i empresaris/àries :
- Declaracions trimestrals de l’IRPF i l’IVA
En cas de separació de fet :
- Document notarial o fotocòpia de justificants d’interposició de demanda o altres documents que demostrin aquesta situació
En cas de separació legal o divorci :
- Original de la sentència judicial que determini aquesta situació, incloent el conveni
Termini de presentació
Les sol·licituds per a totes les activitats del curs 2021-2022 es presentaran a partir del 06 de setembre, fins el 31 d'octubre de 2021, excepte les següents:
  1. Ajuts per al menjador d'escoles bressol, d'educació especial i tractament psicoterapèutic: durant tot el curs escolar, a partir del 06 de setembre de 2021.
  2. Ajuts de menjador escolar: fins l'15 d'octubre de 2021.
  3. Ajuts per a activitats culturals, esportives i de lleure durant l'estiu: coincidint amb el període d'inscripció de cada activitat.

Les sol·licituds presentades fora dels terminis establerts, només seran valorades en casos excepcionals, degudament justificats segons informe dels Serveis Socials Bàsics i per aquelles famílies que es trobin en seguiment per part dels Serveis Socials
Termini de resolució
3 mesos
Vigència de les condiciones exposades
Anual
Efectes del silenci administratiu
Negatiu
Informació
Barems:

Renda per càpita mensual (RCM)
Activitats culturals i esportives
Menor o igual al 45% IRSC(1)
65%
Del 46% al 55% IRSC
40%
Del 56% al 65% IRSC
25%
 
Renda per càpita mensual (RCM)
Activitats socioeducatives
Fins al 35% IRSC(1)
90%
Del 36% al 45% IRSC(1)
65%
Del 46% al 55% IRSC
40%
Del 56% al 65% IRSC
25%
           

El 100% només s'atorgarà de forma excepcional, segons informe de Serveis Socials.
Les famílies que vulguin participar en aquesta convocatòria poden presentar les seves sol·licituds en els impresos normalitzats que estaran al seu abast a l'adreça electrònica  www.esplugues.cat o al Punt d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament d'Esplugues.
Juntament amb l'escrit de sol·licitud, s'haurà de presentar la documentació que s'especifica en la part de criteris generals d'aquestes bases.

NOTES:
1. IRSC 2014 = 663,98 €/mensuals

2. Dels ingressos familiars es descomptaran les despeses de lloguer o hipoteca de l'habitatge familiar, sense que aquestes puguin superar l'IRSC.
3. Respecte als membres de la unitat familiar, els fills o filles amb disminució computaran el doble, sempre que s'aporti certificat que ho acrediti.
4. No es podrà becar cap família que tingui deutes contrets amb l'Ajuntament, ja sigui en concepte d'impostos, taxes o quotes de serveis, ni tampoc si en té amb el centre on es realitzi l'activitat per a la qual es demana beca.
5. Els casos que hagin tingut beca per a les activitats socioeducatives durant el curs escolar, no caldrà que aportin documentació a la sol·licitud de beca, si no ha variat la seva situació personal ni familiar (cal adjuntar a la sol·licitud declaració responsable).

Regulació
Barems i criteris per a l'atorgament d'ajuts econòmics de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat, curs 2021/2022
Órgan Gestor
Serveis Jurídics de Drets Socials, Civils i Ciutadania

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació



Documentació per descarregar

Sol·licitud.pdf

Tramitació Telemàtica

Iniciar