Alta al padró d'habitants Presencial

Objecte
Tràmit pel qual una persona s'inscriu en el padró d'habitants d'Esplugues.
Persones Beneficiàries
Nous residents al municipi (espanyols i estrangers)
Requisits
S'ha de demanar el full d'alta presencialment als PACs, o bé descarregar-la a la pàgina web www.esplugues.cat 
Cal que signin el document d'alta totes les persones majors d'edat que es donen d'alta al Padró. En cas de menors de 18 anys signaran el pare i la mare.
Lloc de presentació
Punts d'Atenció a la Ciutadania amb cita prèvia.
Documentació a presentar
En tots els casos sol·licitud d'alta signada per les persones que s'enpadronen i pel titular de la vivenda (instància.pdf a la dreta).

1. Acreditació personal: 
*
Ciutadania de l'estat espanyol: 
   - DNI original per als majors de 14 anys.  
   - Llibre de família original per als menors de 14 anys, en cas que no tinguin DNI. 


*
Ciutadania d'altres països:
   -Targeta de residència vigent, original. 

En cas de no tenir aquest document s'acceptaran, en aquest cas original:  
   - Passaport original vigent. 
   - DNI original vigent del seu país pels estrangers comunitaris.  
  
Recordatori: Totes les persones de més de 18 anys i el titular han de signar el document o sol·licitud d'empadronament. 


2. Acreditació de l'habitatge:
 
1r. supòsit
: en lloguer: 
- Contracte original de l'habitatge al seu nom. Si el contracte te data superior a un any, hauran d'aportar l'últim rebut de pagament del lloguer o una factura d'algun subministrament (llum, aigua, gas o telèfon fixe) a nom del titular.

- En cas que el contracte no vagi al seu nom, necessitarà una autorització signada (o la mateixa sol·licitud) i el DNI original de la persona titular del contracte. A falta de contracte, original de l'últim rebut de companyies de subministres al seu nom.

2n supòsit
: en propietat:
- Tenir l'IBI (Impost Béns Immobles) al seu nom, es verificarà d'ofici. En cas contrari o si la compra es recent, aportar l'escriptura (original o còpia simple), en cas que no sigui titular de l’IBI o de l'escriptura, autorització o sol·licitud signada i DNI original de la persona propietària que hi figuri. 


* Tramitacion Online: Aportació de firmes de tots els adults que s'empadronen i del titular, i acreditació de la titularitat i dels menors tal com es descriu. Cada sol·licitant major d'edat ho deurà sol·licitar amb el seu propi certificat electrònic d'identitat (DNIe, IdCat...)

A tenir en compte: 
* En cas de separació legal es necessitarà el document de guàrdia i custòdia de la persona menor. 
* Per les persones menors d'edat que s'empadronin només amb un dels progenitors, es necessitarà l'autorització signada i DNI original de l'altre (pare o mare). En el cas de manca de document de guàrdia i custòdia o en cas de no tenir la signatura del cònjuge, el sol•licitant haurà de signar una declaració responsable de progenitor (pdf a la dreta, annex 1 o 2 segons correspongui).

* S'adjunta a la dreta un formulari per a que els ciutadans de la UE que vulguin, facin l'alta al cens electoral per a les votacions locals.

Termini de presentació
En qualsevol moment
Termini de resolució
48 hores des de la petició
Vigència de les condiciones exposades
Sempre
Efectes del silenci administratiu
Negatiu
Informació
Regulació
- Reial Decret 2612/1996 de 20 de desembre pel qual es modifica el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals aprovat pel Reial Decret 1690/1986, d'11 de juliol. 
- Resolució de 9 d'abril de 1997 per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió i revisió del padró municipal. 
- Resolució de 21 de juliol de 1997 per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre l'actualització del padró municipal.

- Resolució de 29 de abril de 2020, de la Subsecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró municipal.

Órgan Gestor
Atenció a la Ciutadania i Població

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació



Documentació per descarregar

Instancia padro catala.pdf
Instancia padron castellano -2018-008.pdf
Alta censo electoral UE -2016-075.pdf
-2021-017 Annex 1.pdf
-2021-016 Annex 2.pdf