Informació del projecte


Codi del projecte: 2020.9A2
Ámbit:

Contingut del projecte a la fase de Consulta pública prèvia

Denominació inicial del projecte:
Modificació puntual de l’Ordenança reguladora de la restricció de la circulació de determinats vehicles al sector de la ciutat d’Esplugues de Llobregat situat dintre de l’àmbit de les Rondes de Barcelona (ZBE)
Descripció del projecte:

El Ple de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, en sessió ordinària del dia 15 de gener de 2020, va aprovar definitivament l’Ordenança reguladora de la restricció de la circulació de determinats vehicles al sector de la ciutat d’Esplugues de Llobregat situat dintre de l’àmbit de les Rondes de Barcelona (ZBE).

El text íntegre de l’Ordenança va ser publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 20 de febrer de 2020.

El passat dia 11 de març de 2020 l’Organització Mundial de la Salut va elevar a pandèmia internacional la situació d’emergència de salut pública provocada pel SARS-CoV-2. La rapidesa d’evolució dels fets, amb implicacions a escala internacional, va requerir l’adopció de mesures excepcionals, que a l’estat espanyol es van materialitzar en l’aprovació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, que declarava l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID‐19 (en endavant, el Reial Decret), i establia una situació d’excepcionalitat, amb el confinament estricte de la població i la limitació, entre altres, de la circulació de les persones.

Atesa la situació d’excepcionalitat ocasionada per la COVID-19 i per tal de garantir l’interès general del conjunt de la població i fer front a la situació d’urgència sanitària, de crisi social i econòmica a la qual estarà sotmesa la població, les corporacions locals estan obligades a establir mesures extraordinàries encaminades a pal·liar els efectes d’aquesta crisi.

La crisi econòmica provocada per la COVID-19 va suposar la paralització de l’activitat industrial no imprescindible i ha afectat especialment a les persones treballadores autònomes, col·locant-les en una situació d’especial vulnerabilitat.

Aquesta situació motiva que l’Ajuntament es plantegi, com a mesura d’emergència social, modificar l’Ordenança de referència canviant els requisits per accedir a la moratòria per a vehicles professionals, a part d’ampliar-ne també la seva durada en determinats supòsits.

Per tot l’ exposat anteriorment, pels motius detallats d’excepcionalitat, interès general i urgència per la crisi sanitària, social i econòmica provocada per la COVID-19, per tal de facilitar la reactivació econòmica del teixit econòmic i empresarial de la ciutat, i tenint en compte que l’Àrea Metropolitana de Barcelona ja està treballant amb els organismes competents l’establiment de mesures addicionals, com els plans renove o l’adopció de mecanismes d’homologació de filtres (retrofit), que comportarà la conseqüent etiqueta ambiental de la DGT per a vehicles pesants, es considera justificada la necessitat de modificar l’Ordenança reguladora de la restricció de la circulació de determinats vehicles al sector de la ciutat d’Esplugues de Llobregat situat dintre de l’àmbit de les Rondes de Barcelona.

Pel motius exposats es planteja la possibilitat d’ampliar de la moratòria a l’entrada en vigor de la disposició transitòria primera de l’Ordenança, tenint en compte el procés de fabricació i comercialització de cada tipologia de vehicle, en el termes següents:

El termini s’ampliaria en 3 mesos per:

i. Vehicles de la categoria N1.

ii. Vehicles de les categories M1 i L, sempre i quan el seu titular sigui una persona física i acrediti uns ingressos econòmics anuals per tots els conceptes inferiors al doble de l’indicador de renda defectes múltiples (2xIPREM) vigent i que el vehicle constitueixi un instrument necessari per el exercici de la seva activitat professional.

El termini s’ampliaria en 6 mesos per:

iii. Vehicles de les categories N2, N3 i M2.

El termini s’ampliaria en 12 mesos per:

iv. Vehicles de la categoria M3, atesa la seva important afectació per l’estat d’alarma i el seu futur més incert considerant les disposicions incloses a l’Ordenança. El paper imprescindible del transport col·lectiu en el manteniment dels serveis essencials, conjuntament amb les necessitats de distanciament social en cas de nou rebrot, presenten la necessitat d’establir un termini més ampli per aquest segment específic de vehicles.

Així mateix, s’està valorant la conveniència d’incorporar dues noves disposicions transitòries en relació amb:

• Vehicles N2 i N3 euro III dels que siguin titulars persones de més de 63 anys a 1 de Gener de 2020.
• Vehicles N2 i N3 les persones titulars dels quals acreditin la compra efectiva de vehicle nou que encara estigui pendent de lliurament.


Inici de publicació: 10/14/2020
Final de publicació: 4/11/2020

Documentació:
Text de la proposta:
Memòria:
Altres documents:
Ordenança ZBE.pdf
Observacions:

Contingut del projecte a la fase d'Audiència i informació pública

Denominació del projecte:
Modificació puntual de l’Ordenança reguladora de la restricció de la circulació de determinats vehicles al sector de la ciutat d’Esplugues de Llobregat situat dintre de l’àmbit de les Rondes de Barcelona (ZBE)
Descripció del projecte:

El Ple de l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat, en sessió ordinària del dia 15 de gener de 2020, va aprovar definitivament l’Ordenança reguladora de la restricció de la circulació de determinats vehicles al sector de la ciutat d’Esplugues de Llobregat situat dintre de l’àmbit de les Rondes de Barcelona (ZBE).

El text íntegre de l’Ordenança va ser publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 20 de febrer de 2020.

El passat dia 11 de març de 2020 l’Organització Mundial de la Salut va elevar a pandèmia internacional la situació d’emergència de salut pública provocada pel SARS-CoV-2. La rapidesa d’evolució dels fets, amb implicacions a escala internacional, va requerir l’adopció de mesures excepcionals, que a l’estat espanyol es van materialitzar en l’aprovació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, que declarava l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID‐19 (en endavant, el Reial Decret), i establia una situació d’excepcionalitat, amb el confinament estricte de la població i la limitació, entre altres, de la circulació de les persones.

Atesa la situació d’excepcionalitat ocasionada per la COVID-19 i per tal de garantir l’interès general del conjunt de la població i fer front a la situació d’urgència sanitària, de crisi social i econòmica a la qual estarà sotmesa la població, les corporacions locals estan obligades a establir mesures extraordinàries encaminades a pal·liar els efectes d’aquesta crisi.

La crisi econòmica provocada per la COVID-19 va suposar la paralització de l’activitat industrial no imprescindible i ha afectat especialment a les persones treballadores autònomes, col·locant-les en una situació d’especial vulnerabilitat.

Aquesta situació motiva que l’Ajuntament es plantegi, com a mesura d’emergència social, modificar l’Ordenança de referència canviant els requisits per accedir a la moratòria per a vehicles professionals, a part d’ampliar-ne també la seva durada en determinats supòsits.

Per tot l’ exposat anteriorment, pels motius detallats d’excepcionalitat, interès general i urgència per la crisi sanitària, social i econòmica provocada per la COVID-19, per tal de facilitar la reactivació econòmica del teixit econòmic i empresarial de la ciutat, i tenint en compte que l’Àrea Metropolitana de Barcelona ja està treballant amb els organismes competents l’establiment de mesures addicionals, com els plans renove o l’adopció de mecanismes d’homologació de filtres (retrofit), que comportarà la conseqüent etiqueta ambiental de la DGT per a vehicles pesants, es considera justificada la necessitat de modificar l’Ordenança reguladora de la restricció de la circulació de determinats vehicles al sector de la ciutat d’Esplugues de Llobregat situat dintre de l’àmbit de les Rondes de Barcelona.

Pel motius exposats es planteja la possibilitat d’ampliar de la moratòria a l’entrada en vigor de la disposició transitòria primera de l’Ordenança, tenint en compte el procés de fabricació i comercialització de cada tipologia de vehicle, en el termes següents:

El termini s’ampliaria en 3 mesos per:

i. Vehicles de la categoria N1.

ii. Vehicles de les categories M1 i L, sempre i quan el seu titular sigui una persona física i acrediti uns ingressos econòmics anuals per tots els conceptes inferiors al doble de l’indicador de renda defectes múltiples (2xIPREM) vigent i que el vehicle constitueixi un instrument necessari per el exercici de la seva activitat professional.

El termini s’ampliaria en 6 mesos per:

iii. Vehicles de les categories N2, N3 i M2.

El termini s’ampliaria en 12 mesos per:

iv. Vehicles de la categoria M3, atesa la seva important afectació per l’estat d’alarma i el seu futur més incert considerant les disposicions incloses a l’Ordenança. El paper imprescindible del transport col·lectiu en el manteniment dels serveis essencials, conjuntament amb les necessitats de distanciament social en cas de nou rebrot, presenten la necessitat d’establir un termini més ampli per aquest segment específic de vehicles.

Així mateix, s’està valorant la conveniència d’incorporar dues noves disposicions transitòries en relació amb:

• Vehicles N2 i N3 euro III dels que siguin titulars persones de més de 63 anys a 1 de Gener de 2020.
• Vehicles N2 i N3 les persones titulars dels quals acreditin la compra efectiva de vehicle nou que encara estigui pendent de lliurament.


Inici de publicació: 03/18/2021
Final de publicació: 03/18/2021

Documentació:
Text aprovat inicial:
Memòria definitiva:
Acord aprovat inicial:
Altres documents:
Observacions: