Tornar



ORDENANÇA FISCAL NÚM. 4

IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

Article 10. Règim de declaració i ingrés.

1. Als efectes previstos a l'article 77 de la Llei 39/1988, els subjectes passius, estan obligats a presentar declaracions d'alta, baixa o variació per les alteracions d'ordre físic, econòmic o jurídic en els béns immobles que tinguin transcendència a efectes d'aquest impost.

2. Les declaracions d'alta es presentaran en el Cadastre o en l'Ajuntament, acompanyades de la documentació reglamentaria precisa per a l'assignació del valor cadastral. En cas de presentar-se en l'Ajuntament, els tècnics municipals realitzaran les tasques de la seva competència en virtut del Conveni de col·laboració subscrit amb el Cadastre i donaran trasllat del resultat d'aquestes a la Gerència Territorial en el format establert per aquesta.

3. Les declaracions de modificació de titularitat jurídica del bé es podran presentar davant l'Ajuntament, acompanyades de còpia de l'escriptura pública que formalitza la transmissió.
Quan la transmissió de domini es formalitzi en escriptura pública o es sol·liciti la seva inscripció en el Registre de la Propietat en el termini de dos mesos des de l'acte traslatiu del domini, l'interessat quedarà eximit de l'obligació de presentar la declaració, sempre que al document escriturat o inscrit hi figuri de forma indubtable la referència cadastral de l'immoble que es transmet.

4. Si l'Ajuntament coneix de la modificació de la titularitat per haver obtingut informació de Notaris o del Registre de la Propietat, o bé perquè l'interessat ha presentat declaració, modificarà la seva base de dades i, en el format establert, donarà trasllat de les variacions al Cadastre.

5. Essent competència de l'Ajuntament el reconeixement de beneficis fiscals, les sol·licituds per acollir-s'hi han d'ésser presentades a l'administració municipal, davant la qual cal indicar, així mateix, les circumstàncies que originen o justifiquen la modificació de règim.

6. Les liquidacions tributàries són practicades per l'Ajuntament, tant les que corresponen a valors-rebut con les liquidacions per ingrés directe.

7. Contra els actes de gestió tributaria, competència de l'Ajuntament, els interessats poden formular recurs de reposició, previ al contenciós administratiu, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent al de la notificació expressa o al de la finalització del període d'exposició pública dels padrons corresponents.

8. La interposició del recurs no atura l'acció administrativa per al cobrament, a menys que dins el termini previst per a interposar el recurs, l'interessat sol·liciti la suspensió de l'execució de l'acte impugnat i acompanyi la garantia pel total del deute tributari.
No obstant això, en casos excepcionals, l'alcaldia por acordar la suspensió del procediment, sense prestació de cap mena de garantia, quan el recurrent justifiqui la impossibilitat de prestar-ne o be demostri fefaenment l'existència d'errors materials en la liquidació que s'impugna.

9. El període de cobrament per als valor-rebut notificats col·lectivament es determinarà cada any i s'anunciarà públicament.
Les liquidacions d'ingrés directe han d'ésser satisfetes en els períodes fixats pel Reglament General de Recaptació, que son:

a) Per a les notificades dins la primera quinzena del mes, fins el dia 5 del mes natural següent.
b) Per a les notificades dins la segona quinzena del mes, fins el dia 20 del mes natural següent.

10. Transcorreguts els períodes de pagament voluntari sense que el deute s'hagi satisfet, s'iniciarà el període executiu, el que comporta l'acreditament del recàrrec del 20 per cent de l'import del deute no ingressat, així com el dels interessos de demora corresponents.
El recàrrec serà del 10 per cent quan el deute s'ingressi abans que hagi estat notificada al deutor la provisió de constrenyiment.