Objecte |
L'objecte de les presents bases és definir el conjunt de condicions i el procediment a seguir per a la sol·licitud, tramitació, concessió, pagament i justificació d'ajuts econòmics destinats al finançament del 50% de les despeses derivades de les noves contractacions efectuades per empreses i entitats com a conseqüència de la contractació de persones en situació d'atur.
Les finalitats dels ajuts econòmic són:
- El foment de l'adquisició de competències i la millora de l'ocupabilitat de les persones que es troben en situació d'atur.
- El foment del desenvolupament del teixit empresarial d'Esplugues de Llobregat. |
Persones Beneficiàries |
Les empreses i les entitats sense afany de lucre amb domicili social, delegació o centre de treball a Esplugues.
|
Requisits
|
1 - Que no hagin contractat en els últims 12 mesos a la persona proposada per aquesta contractació.
2 - Que no hagi realitzat acomiadaments de persones treballadores declarats improcedents, en el 12 mesos anteriors a la data de contractació per a la qual se sol·licita la subvenció.
3 - Que no hagi realitzat acomiadaments a persones treballadores o expedients de regulació d'ocupació de treballadors en els 3 mesos anteriors a la data de contractació per a la qual se sol·licita l'assignació de la subvenció econòmica.
4 - Tenir la condició de Petita o Mitjana Empresa, amb una plantilla de persones treballadores inferior a 250 i no tributar per l'impost d'Activitat Econòmiques.
5 - Tenir la seu social, delegació o centre de treball en el terme municipal d'Esplugues de Llobregat
6 - Formalitzar un contracte de treball durant un termini mínim de 12 mesos o amb caràcter indefinit; i que serà, com a mínim, el 50% de la jornada a temps complet que estableixi el conveni col·lectiu d'aplicació.
7 - Que l'empresa incrementi amb el contracte la plantilla existent.
8 - Que no facin contractes objecte d'aquest ajut econòmic a alts directiu/ves.
9 - Queden excloses les empreses i entitats que hagin estat beneficiàries d'aquest ajut econòmic en les dues edicions anteriors que vulguin contractar pels mateixos llocs de treball o a persones que ja van contractar mitjançant aquest ajut econòmic. No obstant, no quedaran excloses aquelles empreses i entitats que, havent estat beneficiàries de l'ajut econòmic, hagin convertit el lloc de treball subvencionat en edicions anteriors en indefinit i que aquest continuï ocupat; i que la nova contractació suposi l'increment de la plantilla respecte l'any anterior.
12 - No ser administració pública, ni organisme públic ni societat mercantil pública ni, en el cas que sigui una societat mercantil privada, que la majoria del seu capital social ni la majoria dels seus membres del màxim òrgan de govern siguin de titularitat pública o nomenats per un ens públic.
13 - Ser titular d'un compte bancari on rebre l'import de l'ajut econòmic.
14 - El nombre màxim de sol·licituds presentades per una mateixa empresa o entitat pot ser de tres.
|
Lloc de presentació
|
Presencialment al Punts d'Atenció a la Ciutadania o la Seu electrònica. D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
|
Documentació a presentar
|
Sol·licitud per rebre l'assignació econòmica, signada i segellada per l'empresa o entitat o pel representant legal de la mateixa (pdf a la dreta), acompanyada de la següent documentació:
1 - Còpia dels poders notarials o certificació de delegació per actuar en representació del sol·licitant.
2 - Còpia del NIF/CIF del sol·licitant.
En cas que l’empresa sigui:
- Persona jurídica (societats o entitats), còpia de l'escriptura de constitució o del document d’inscripció al Registre públic corresponent.
- Empresari o professional individual, alta censal.
- Societat civil sense personalitat jurídica pròpia, el contracte privat.
- Societat mercantil (S.A.-S.L.), alta a la Seguretat Social i certificat de situació de cotització de la persona representant o administradora de la societat mercantil.
3 - Declaració responsable de:
- No tributar per l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE).
- No estar incurs en cap de les prohibicions recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- No haver donat de baixa, en els últims 3 mesos, a persones treballadores per acomiadament i/o expedient de regulació d'ocupació i en els darrers 12 mesos per acomiadament improcedent.
- De l'acompliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament, i de no tenir cap deute contret amb la Tresoreria de la Seguretat Social.
- No haver estat sancionat, en resolució ferma, amb pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions.
- Comunicar qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament i reintegrar els fons rebuts en el cas que no es compleixin les bases reguladores o en cas que sigui necessària la corresponent renúncia.
4 - Llicència o comunicació de l’activitat econòmica emès per l’ens local del municipi on estigui situada l’empresa.
Si està situada a Esplugues, l’aporta d’ofici el propi ajuntament.
5- Certificat de vida laboral de la empresa o entitat (Model A002) dels darrers 12 mesos i acreditaria de que les persones donades de baixa de l’empresa o entitat en els últims 3 mesos no ha estat per acomiadament i/o ERO i en el darrers 12 mesos per acomiadament improcedent.
6- Certificats acreditaries de l’acompliment de les obligacions tributàries amb l’Estat, un altre amb la Generalitat de Catalunya, un altre de les obligacions amb la Seguretat Social i un altre de les obligacions amb l’entitat municipal on estigui la residència de l’empresa. Si està situada a Esplugues, l’aporta d’ofici el propi ajuntament.
7- Document de descripció del lloc de treball amb funcions, categoria i perfil professional requerit, codi de conveni col·lectiu d’aplicació, jornada de treball, retribució bruta ( inclosa la prorrata de les pagues extraordinàries i exclosos altres conceptes retributius, grup de cotització, codi CNAE i tarifa d’accidents de treball i malaltia professional cost total mensual de la quota empresa de cotització a la SS). Aquest formulari serà facilitat pel Servei d'Economia i Treball.
8 - Document d'alta o modificació de dades personals creditores de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat que haurà d'estar validat per l'entitat financiera corresponent segons model que troba al final de la instància en pdf de la dreta.
9 - Pre contracte de treball corresponent.
10 - Documentació que acrediti la condició de desocupada de la persona que es proposa per contractar amb un mes mínim d'antiguitat a l'atur. Targeta DARDO
11 - Certificat d'empadronament emès per l'ajuntament que correspongui.
12 - Còpia de DNI/NIE de la persona subjecte del contracte.
13 - Informe de la vida laboral actualitat de la persona a contractar.
14 - Càlcul de costos de contratació.
|
Termini de presentació
|
Des de data de publicació fins el 30/11/19 o fins que s'exhaureixi el crèdit disponible
|
Termini de resolució
|
30 dies hàbils des de la data de presentació de la sol·licitud.
|
Vigència de les condiciones exposades
|
Convocatòria any 2019
|
Efectes del silenci administratiu
|
|
Informació
|
Les persones contractades ha d'acomplir tots els següents requisits:
Les persones físiques que poden ser contractades no han d'haver participat en cap altre ajut amb el mateix objecte i finalitats descrites al punt 2 de les Bases, i s'han de trobar en situació d'atur i inscrites com a demandants d'ocupacio no ocupades (DONO) a les Oficines de Treball de la Generalitat de Catalunya prèviament a l'inici del contracte amb un mínim d'1 mes d'antiguitat a l'atur.
Quadre resum subvenció a empreses 2019.
Espai La Baronda, carrer De la Riba, 36.
Correu electrònic: promocioeconomica@esplugues.cat
Tf 93 371 33 50
|
Regulació |
Bases de l'Ajuntament d'Esplugues de Llobregat per a la sol·licitud i atorgament d'assignacions econòmiques destinades a la contractació, per part d'empreses i entitats de persones en situació d'atur 2019-2020.
Convocatòria publicada al BOP el dia 6 de novembre de 2019.
Decret d'Alcaldia de la rectificació de l'error material.
|
Òrgan Gestor
|
Servei d'Economia i Treball.
|