Sol·licitud d'ajut econòmic al pagament de l'Impost sobre Béns Immobles


Objecte
Ajuts que l'Ajuntament atorga a persones amb escassa capacitat econòmica que hagin de pagar l’Impost sobre Béns Immobles del seu habitatge habitual. En cap cas es podrà atorgar una ajuda superior a la quota anual de l'IBI.
Persones Beneficiàries
Persones físiques que siguin subjectes passius de l’Impost sobre Bens Immobles (IBI), sempre que reuneixin els requisits establerts.
Requisits
Els establerts dins el punt número 3 de les bases reguladores, corresponents a la convocatòria de l'any 2023
Lloc de presentació
Les persones contribuents que reuneixin les condicions establertes hauran de demanar la subvenció mitjançant una sol•licitud que presentaran al Registre d'Entrada de lAjuntament d'Esplugues.

D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat

Documentació a presentar
  1. Instància normalitzada i específica.
  2. Declaració responsable conforme a la qual la persona sol·licitant declara complir tots els requisits exigits a les Bases reguladores.
  3. Autorització a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat per a la consulta electrònica de les dades en les diferents Administracions i Organismes Públics. Amb l’advertiment que la falsedat o discordança entre la declaració responsable anterior i les dades consultades podria comportar la inhabilitació del sol·licitant per rebre ajuts, beneficis, ajornaments o fraccionaments en l’exercici següent.
  4. Les persones que conviuen amb la persona sol·licitant hauran d’autoritzar també a l’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat la consulta electrònica de les seves dades en les diferents Administracions i Organismes Públics.
  5. Dades bancàries on es desitja rebre l’import de l’ajut. La persona que signi la declaració haurà de figurar com a titular o cotitular del compte.
Termini de presentació
Des del 18 de setembre fins el 31 d'octubre de 2023
Termini de resolució
3 mesos
Vigència de les condiciones exposades
Anual
Efectes del silenci administratiu
Desestimatori
Informació
Regulació
Bases reguladores de la concessió d’ajuts relatius a l’impost de béns immobles per a persones en situació de vulnerabilitat social
  1. Convocatòria d’ajuts dins el marc de les Bases específiques reguladores de l’atorgament d'ajuts relatius a l’impost de béns immobles, exercici fiscal 2022, per a persones en situació de vulnerabilitat social
Órgan Gestor
Serveis Jurídics de Drets Socials, Civils i Ciutadania

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00

Cita prèvia

Plana web d'informació


Documentació per descarregar

Instància.pdf
FITXA BANCÀRIA.pdf