Tràmits

Inscripció al cens municipal d'animals: alta, baixa

Objecte
Tràmit pel qual s'inscriu l'animal en el cens d'animals domèstics, se'l dóna de baixa, o es sol·licita un duplicat de la placa.
Regulació
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
- Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.
- Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
- Reial Decret 208/1996, de 9 de febrer, pel qual es regulen els serveis d'informació administrativa i atenció a la ciutadania.
- Llei 59/2003, de 19 desembre, de signatura electrònica.
- Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades
-
Ordenança municipal sobre tinença d'animals de companyia.

Persones Beneficiàries
La persona propietària o responsable d'un gos o gat que acrediti la residència de l'animal al municipi, independentment del lloc de residència de la persona propietària. Si és menor de 18 anys, un dels progenitors -mare/pare- o tutor.
Requisits
- La inscripció al cens és obligatòria dins el termini de 3 mesos després del naixement, de la seva adquisició o canvi de residència.
- La inscripció al cens animal permet beneficiar-se de serveis municipals com la recuperació d'animals perduts o la retirada a domicili si l'animal mor.
- La comunicació de baixa per mort o desaparició cal fer-la en un termini d'un mes a partir del dia en què s'hagi produït.
Lloc de presentació
Punts d'Atenció a la Ciutadania o bé Telemàticament dins de la Seu Electrònica.

D’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els subjectes que estiguin obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la Seu Electrònica de la web municipal www.esplugues.cat
Obligatòria la cita prèvia des de l'1 de desembre del 2017 per realitzar aquest tràmit en el PAC.

Documentació a presentar
- Original de la targeta sanitària, on consti la vacunació al dia.
- Original del DNI del propietari.
- Original del document acreditatiu de la identificació de l'animal, on hi consti el sistema d'identificació (codi de barres del xip o tatuatge).

- Original document d'anàlisis d'ADN
- Original de la pòlissa de responsabilitat civil (en cas d'animals potencialment perillosos).
- Original de l'acta policial (en cas de qui n'hi hagi hagut).
Termini de presentació
Termini de resolució
Immediat
Vigència de les condiciones exposades
Sempre
Efectes del silenci administratiu
No procedeix
Informació
Órgan Gestor
Protecció a la Salut

Opcions de Tramitació

Tramitació Presencial

Punt d'atenció a la Ciutadania Pac Central


Direcció: Pç. Santa Magdalena ,24

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00 Dies 24 i 31 de desembre horari de 08:30 a 14:30 hores.

Cita prèvia


Punt d'Atenció a la Ciutadania - PAC Can Vidalet


Direcció: Rambla Verge de la Mercè, 1

Teléfon:900 30 00 82

E-mail: ajuntament@esplugues.cat

Horari: AMB CITA PREVIA Dilluns a dijous de 08:30 a 14:30 i de 16 a 18:30 Divendres de 08:30 a 14:00 Dia 24 de desembre horari de 08:30 a 14:30 hores Del 28 al 31 de desembre el Punt d'Atenció romandrà tancat.

Cita prèvia



Documentació per descarregar

Instància